Úspěch se dá naučit

Náborové dovednosti se lze naučit, ačkoli jako ve většině jiných profesí existují lidé, kteří se zdají mít dovednosti, jež ostatní postrádají. A tyto schopnosti z nich činí velmi úspěšné pracovníky. Většina učení je založena na zkušenosti. Něco uděláme, vidíme výsledek a pak měníme to, co jsme udělali, abychom zvýšili pravděpodobnost, že dostaneme výsledek, jaký chceme. Velmi úspěšní náboroví pracovníci umí shromažďovat prvky, které je činí úspěšnými. Sami často nedovedou říci, jaké prvky to jsou, ale instinktivně to vědí. Po mnoha letech pozorování takových skvělých personalistů zjistil autor tři základní dovednosti, které téměř vždy vedou v náborové práci k úspěchu:
- zdrojové dovednosti – schopnost najít dobré uchazeče, schopnost porozumět potřebám klienta, porozumět odvětví a profesi, pro kterou nabírá uchazeče, schopnost vytvořit a udržovat komunitu talentů;
- povědomí o konkurenci a znalost trhu – vědět, jaké talenty jsou dostupné, jaké jsou trendy, zůstávat v kontaktu, předpokládat, co bude potřeba;
- prodejní / uzavírající dovednosti – je stále obtížnější přesvědčit nejkvalitnější kandidáty, aby změnili pozici; důležité je umět předem stanovit kandidátova očekávání a směřovat jej k požadavkům rozumných služeb a výhod, které může podnik splnit.

-ba-
Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net