4 výzvy, kterým čelí náborový pracovník start-upu

Nastavovat jakýkoliv systém zcela nově má své výhody, ale i svá úskalí. Na jednu stranu si můžete nastavit systém tak, jak vám vyhovuje, a můžete při správném přístupu mnoho problémů eliminovat ještě předtím, než nastanou. Na druhou stranu se nemáte o co opřít, protože žádný systém, který by se dal pouze adaptovat, není, a začínáte tak úplně od nuly. HR specialista, který má na starosti nábor v nově vznikající malé firmě nebo start-upu stojí před hlavními čtyřmi velkými výzvami.

Ilustrační snímek

Nastavení procesu

Podle HR Zone je první výzvou HR specialisty v novém start-upu nastavení celého procesu. Kdo nové lidi vybírá, kdo je schvaluje, co zařizuje náborový pracovník a co zařizuje manažer. Zároveň je potřeba nastavit samozřejmě nejenom proces samotného výběru nového pracovníka, ale i proces onboardingu, tedy způsob uvedení nového pracovníka do nového pracovního prostředí. Bez pevně daného scénáře a předem definovaných postupů bude nábor působit chaoticky, nesystémově a bude zároveň odrazovat potenciální zaměstnance.

Rozpočet

Důležitou otázkou HR systému v nově vznikající firmě je rozpočet, který bude na nábor a na aktivity personálního oddělení na vyhrazený. Bohužel, řada majitelů firem a manažerů chce takříkajíc hodně muziky za málo peněz, a je to často právě úkolem personalisty u vedení „vyhádat“ vyšší rozpočet tím, že manažery přesvědčí o dlouhodobé ekonomické výhodnosti investování do pracovní síly dané firmy.

Značka zaměstnavatele

I nově vznikající firma by měla přemýšlet nad svým „HR marketingem“, tedy nad svojí značkou zaměstnavatele. Jak chcete působit jako firma na potenciální zaměstnance? Jaké výhody jim chcete nabídnout, jaké jsou vaše priority a čím se budete primárně prezentovat kandidátům na pracovní pozice u vás? Vybudujte si jasně definovanou, silnou a dobře komunikovanou značku a mnoho práce v oblasti HR se vám tím dlouhodobě ulehčí.

Průběžné hodnocení zaměstnanců

Základem úspěchu spolupráce mezi firmou a jejími zaměstnanci je i dobře nastavený systém průběžného vyhodnocování této spolupráce a proces hodnocení zaměstnanců. Tento systém musí být pevně definován ještě předtím, než pracovníka přijmete, abyste mohli kandidátovi systém vysvětlit ještě v průběhu náborového procesu.

 

-mm-

Zdroj: HR Zone - britský portál zaměřený na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Zone