6 způsobů, jak ulehčit práci zaměstnancům call centra

Práce v zákaznickém servisu, stejně jako jakákoliv jiná práce s lidmi, je psychicky náročná. Pracovník se musí umět povznést na svoje momentální psychické rozpoložení, v klidu jednat i se zákazníky, kteří se chovají hrubě nebo jsou naštvaní, a u toho musí umět podávat skvělý výkon, protože zákaznický servis je jakousi výkladní skříní celé firmy. Proto je důležité pracovníkům práci co nejvíce ulehčit, aby se mohli na výše uvedené priority plně soustředit. Zde je 6 způsobů, jak můžete pracovníkům call centra jejich práci výrazně zpříjemnit a ulehčit.

Kvalitní software

Podle CusotmerThink.com je jedním z nejhorších zdrojů frustrace nefunkční nebo nekvalitní software. Dejte pracovníkům k dispozici programy a databáze, které jsou lehké na ovládání, nezasekávají se, dávají logický smysl a poskytují pracovníkům vše, co potřebují.

Klidné pracovní prostředí

Hlučné pracovní prostředí, byť jej vnímáme při práci jen podvědomě, zvyšuje hladinu stresových hormonů v krvi a snižuje schopnost soustředit se. Proto je nutné usadit pracovníky call centra do klidného a tichého prostředí.

Jasné úkoly a vyřešená komunikace

Komunikace mezi pracovníkem a managementem musí být zcela transparentní a jednoznačná. Především musí každý vědět, co přesně má dělat a co přesně se po něm chce, a musí projít dostatečnou instruktáží a případně i školením.

Flexibilita

Možnost flexibilní pracovní doby a určitá pružnost v organizaci ze strany zaměstnavatele vždy přináší větší spokojenost do práce zaměstnanců.

Dostatek kapacit

Zdá se, že všechny současné pracovní týmy ve všech oborech nemají dostatek lidí. To ale vnáší do práce členů týmu řadu komplikací i frustraci. Mějte v call centru dostatek lidí tak, aby nemuseli pracovníci dělat přesčasy a nebyli nuceni k výkonům, které již nejsou zdravé.

Vhodné množství porad

Některé firmy se vyžívají v poradách, což samo o sobě nemusí být nic špatného. Často jsou ale tyto porady prakticky bezpředmětné a akorát pracovníky zdržují od práce. Ano, plánujte si porady. Ale pouze tak, aby to dávalo smysl.

 

-mm-

 

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink