7 mýtů o pracovních poradách

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Pracovní porady jsou obestřeny řadou nesprávných předpokladů. Článek proto nabízí sedm rad, jak se vyvarovat silně zakořeněných mýtů, vést efektivní porady a stát se tak úspěšnějším vůdcem.

- 1. mýtus: Top management patří na všechny porady. Skutečnost je taková, že top management zodpovídá za firemní vize, strategie, plány a komunikaci a měl by tudíž trávit svůj čas přemýšlením, učením, plánováním a komunikováním. Neefektivní porady jsou pouze ztrátou času nejdůležitějších zaměstnanců.

- 2. mýtus: Velká porada udělá dojem. Skutečnost je taková, že pořádání velkých porad je nákladné. Na poradu by vždy měli být pozváni jen ti, kteří mohou s něčím smysluplně přispět. Pravděpodobnost efektivní porady se významně snižuje, účastní-li se jí více než deset nebo dvanáct zaměstnanců.

- 3. mýtus: Struktura ničí spontánnost. Skutečnost je taková, že předpokládaných výsledků dosáhnete rychleji pomocí strukturovaných aktivit, které pomohou zaměstnancům postupovat k vytýčenému cíli metodicky.

- 4. mýtus: Lidé jsou příliš zaneprázdnění na sestavování agendy. Skutečnost je taková, že příprava agendy šetří čas i peníze. Pokud jste sami na přípravu agendy příliš vytížení, požádejte někoho jiného a pak s agendou seznamte účastníky,aby se na poradu mohli připravit.

- 5. mýtus: Zápisy nehrají žádnou roli. Skutečnost je taková, že efektivní porady produkují výsledky, které stojí za zaznamenání. Pokud plánujete poradu, z níž nevzejdou žádné takové výsledky, nemá smysl, aby se skutečně konala.

- 6. mýtus: Porady by měly trvat dlouho. Skutečnost je taková, že většina porad nemusí trvat déle než jednu hodinu. Dlouhé porady vedou k netečnosti účastníků, u delších porad by se proto měla konat přestávka přibližně každých 50 minut.

- 7. mýtus: Efektivita porad nemá prioritní význam. Skutečnost je taková, že efektivní porady jsou základním předpokladem úspěšného byznysu. Vedou zaměstnance ke společným úvahám o nových produktech, zvyšování zisku, zvyšování produktivity, plánování strategií a vytváření úspěchu.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace