Chatování (instant messaging - IM) bylo dříve tabu, dnes se však stává efektivním komunikačním nástrojem nejenom s přáteli, ale i se spolupracovníky a klienty. Podle studie Americké manažerské asociace 35 % zaměstnanců ve 416 firmách používá IM v práci. Celosvětově si tak v roce 2005 na 28 mil. obchodních uživatelů vyměnilo skoro miliardu zpráv denně. Ale pouze 31 % firem má oficiálně stanovená pravidla užívání IM komunikace. Ať už má vaše firma zavedenou politiku nebo ne, používejte následující rady:
- Má-li vaše firma zavedená pravidla používání IM komunikace, ujistěte se, že jim rozumíte.
 - Využívej výhody IM komunikace. V mnoha otevřených kancelářích chatování umožňuje komunikace bez vyrušování kolegy.
 - Nezapomeňte, že IM komunikace může být monitorována, proto neuvádějte informace, které nechcete, aby se někdo dozvěděl.
 - Dávejte si pozor na počítačové viry, proto instalaci volných komunikačních programů konzultujte s IT pracovníky.
 - Buďte profesionální a nepoužívejte jako jména přezdívky.
 - Používej pravidla IM komunikace. Na 78 % uživatelů oceňuje rychlost odezvy a upřednostňuje ji proto před e-maily, proto buďte struční.
 - Oddělujte soukromou a profesionální komunikaci. Proto oddělujte od sebe kontakty a dejte si pozor, aby na firemní kontakty neodešly nepatřičné informace.
 - Dávejte si pozor, jak komunikujete, přestože při chatování se používá nenucená komunikace, tak si dávejte pozor na svoje vyjadřování.
 - Víte, co přesně říkáte? Než použijete zkratku, buďte si jisti, co znamená a podívejte se případně do on-line slovníků.
 - Dávejte si pozor, ať se nezapletete do drbů, rychlost komunikace svádí říkat fámy, tak ať se nespálíte.
 
-jh-