Chcete chatovat? 10 tipů pro instant messaging v práci

Chatování (instant messaging - IM) bylo dříve tabu, dnes se však stává efektivním komunikačním nástrojem nejenom s přáteli, ale i se spolupracovníky a klienty. Podle studie Americké manažerské asociace 35 % zaměstnanců ve 416 firmách používá IM v práci. Celosvětově si tak v roce 2005 na 28 mil. obchodních uživatelů vyměnilo skoro miliardu zpráv denně. Ale pouze 31 % firem má oficiálně stanovená pravidla užívání IM komunikace. Ať už má vaše firma zavedenou politiku nebo ne, používejte následující rady:

  1. Má-li vaše firma zavedená pravidla používání IM komunikace, ujistěte se, že jim rozumíte.
  2. Využívej výhody IM komunikace. V mnoha otevřených kancelářích chatování umožňuje komunikace bez vyrušování kolegy.
  3. Nezapomeňte, že IM komunikace může být monitorována, proto neuvádějte informace, které nechcete, aby se někdo dozvěděl.
  4. Dávejte si pozor na počítačové viry, proto instalaci volných komunikačních programů konzultujte s IT pracovníky.
  5. Buďte profesionální a nepoužívejte jako jména přezdívky.
  6. Používej pravidla IM komunikace. Na 78 % uživatelů oceňuje rychlost odezvy a upřednostňuje ji proto před e-maily, proto buďte struční.
  7. Oddělujte soukromou a profesionální komunikaci. Proto oddělujte od sebe kontakty a dejte si pozor, aby na firemní kontakty neodešly nepatřičné informace.
  8. Dávejte si pozor, jak komunikujete, přestože při chatování se používá nenucená komunikace, tak si dávejte pozor na svoje vyjadřování.
  9. Víte, co přesně říkáte? Než použijete zkratku, buďte si jisti, co znamená a podívejte se případně do on-line slovníků.
  10. Dávejte si pozor, ať se nezapletete do drbů, rychlost komunikace svádí říkat fámy, tak ať se nespálíte.

-jh-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder