Tyto tipy uvedl web HRMorning.com.
U svých návrhů z oblasti HR nebo rozvoje zaměstnanců uvádějte i kvantifikovatelný dopad na byznys firmy
Vedení firem slyší na čísla a pozitivní dopad na byznys. Změny, které navrhujete, je proto nutné vždy vztáhnout pomocí konkrétních čísel na finanční výsledky firmy. Může se samozřejmě jednat i o dlouhodobý výhled. Nicméně čím konkrétnější a přesvědčivější v prezentaci čísel budete, tím lépe.
Využívejte konkrétní data, metriky a důkazy
Nepoužívejte vágní terminologii. A nespoléhejte se na to, že vedení firmy je si vědomo důležitosti některých věcí, které jsou v rámci HR vnímány jako klíčové. Mluvte jako byznysmeni a dokazujte správnost vašich návrhů tím, že budete uvádět konkrétní data a metriky.
Pamatujte, že vaše návrhy musí souznět s firemními prioritami
Vaše HR strategie a návrhy by vždy měly být v souladu s firemní hodnotami a s dlouhodobou firemní strategií. Pokud budou tyto koncepty v rozporu, jen těžko budete své návrhy prosazovat.
Uvádějte příklady z oboru nebo u vašich konkurentů
Uvádějte příklady ostatních firem. Vysvětlete vedení, že určité věci, které prosazujete, už jsou považovány za standard, a vysvětlete, proč tomu tak je a co se stane, když vám takříkajíc ujede vlak.
Dlouhodobě se snažte vedení firmy přesvědčit o důležitosti vaší značky zaměstnavatele
Firemní značka zaměstnavatele je něco, nad čím většina manažerů firem mnoho nepřemýšlí. Přitom je nutné, aby firma byla atraktivní pro perspektivní a schopné talenty, jinak dlouhodobě zakrní. Vaším dlouhodobým cílem by proto mělo být vedení frmy přesvědčit o tom, že značce zaměstnavatele by mělo věnovat stejnou pozornost jako finančním výsledkům firmy.
-mm-