5 tipů, jak mohou HR oddělení u managementu firmy prosadit své návrhy

Personální oddělení bývá (bohužel) managementem firmy často vnímáno pouze jako podpůrný tým, který zajišťuje hlavně nutnou agendu a administrativu spojenou se zaměstnáváním pracovníků. Ta HR oddělení, která fungují pod vedením, které je nevnímá jako rovnocenné partnery při rozhodování o firemních strategiích a o people managementu, to pak mají těžké při prosazování svých návrhů a nápadů. Zde je pět tipů, jak mohou zástupci HR oddělení lépe a efektivněji prosazovat své zájmy, návrhy a nápady u vedení firem a jak se mohou dlouhodobě stát skutečně důstojným a uznávaným strategickým partnerem ve vedení firem.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uvedl web HRMorning.com.

U svých návrhů z oblasti HR nebo rozvoje zaměstnanců uvádějte i kvantifikovatelný dopad na byznys firmy

Vedení firem slyší na čísla a pozitivní dopad na byznys. Změny, které navrhujete, je proto nutné vždy vztáhnout pomocí konkrétních čísel na finanční výsledky firmy. Může se samozřejmě jednat i o dlouhodobý výhled. Nicméně čím konkrétnější a přesvědčivější v prezentaci čísel budete, tím lépe.

Využívejte konkrétní data, metriky a důkazy

Nepoužívejte vágní terminologii. A nespoléhejte se na to, že vedení firmy je si vědomo důležitosti některých věcí, které jsou v rámci HR vnímány jako klíčové. Mluvte jako byznysmeni a dokazujte správnost vašich návrhů tím, že budete uvádět konkrétní data a metriky.

Pamatujte, že vaše návrhy musí souznět s firemními prioritami

Vaše HR strategie a návrhy by vždy měly být v souladu s firemní hodnotami a s dlouhodobou firemní strategií. Pokud budou tyto koncepty v rozporu, jen těžko budete své návrhy prosazovat.

Uvádějte příklady z oboru nebo u vašich konkurentů

Uvádějte příklady ostatních firem. Vysvětlete vedení, že určité věci, které prosazujete, už jsou považovány za standard, a vysvětlete, proč tomu tak je a co se stane, když vám takříkajíc ujede vlak.

Dlouhodobě se snažte vedení firmy přesvědčit o důležitosti vaší značky zaměstnavatele

Firemní značka zaměstnavatele je něco, nad čím většina manažerů firem mnoho nepřemýšlí. Přitom je nutné, aby firma byla atraktivní pro perspektivní a schopné talenty, jinak dlouhodobě zakrní. Vaším dlouhodobým cílem by proto mělo být vedení frmy přesvědčit o tom, že značce zaměstnavatele by mělo věnovat stejnou pozornost jako finančním výsledkům firmy.

 

-mm-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning