Chybí vám talenty? Je to vaše chyba

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Nábor je jako rybaření. Můžete se vymlouvat na nedostatek ryb, ale skutečný problém je v tom, kde lovíte a jakou používáte návnadu. Touto úvahou začíná uznávaný poradce v oblasti řízení lidských zdrojů a profesor managementu na San Francisco State University John Sullivan další ze svých článků na serveru ERE.net, tentokrát na kontroverzní téma přetahování talentů od konkurence. Nedostatek talentů je podle něho mýtus.

Mýtus nedostatku talentů začíná u soustředění na potřeby celého odvětví místo potřeb vaší vlastní firmy,“ vysvětluje John Sullivan. Radí položit si otázku, kolik lidí vykonávajících profesi, kterou hledáte, se nachází v okruhu 50 mil od vaší firmy. Skutečný nedostatek by nastal ve chvíli, kdy by výsledek byl nula. To, že momentálně pracují pro někoho jiného, neznamená, že nemohou pracovat pro vás. Váš problém není nedostatek talentů, ale neschopnost vaší firmy přilákat je. Nejčastěji jsou příčinou tyto tři problémy:

  • slabá zaměstnavatelská značka,
  • zastaralé či neefektivní náborové nástroje,
  • méně zajímavé pracovní příležitosti a horší pracovní prostředí než u konkurence.

Jak překonat nedostatek talentů ve vaší firmě

Ekonomická situace se zlepšuje. Pokud však nezlepšíte strategii náboru a budování zaměstnavatelské značky, budou vám talenty chybět stále více. John Sullivan doporučuje následující kroky.

1. Připravte business case

Společně s finančním oddělením jasně vyčíslete vliv zlepšení náboru na celkové hospodářské výsledky firmy. Ani ten nejdražší nábor na světě nestojí víc než 1 % celkového rozpočtu firmy.

2. Cíleně se zaměřte na konkurenci

Chcete-li získat již osvědčené talenty, není jiná možnost. Díky sociální sítím je dnes velmi snadné vytipovat si lidi, o které máte zájem. To je ale teprve začátek. Musíte přijít s nabídkou, která se neodmítá.

3. Více zapojte data

Nemůžete už jen kopírovat osvědčené postupy nejlepších firem na trhu. Potřebujete vlastní data. Začněte měřením kvality náboru, peněžitého přínosu nejvýkonnějších pracovníků a nejúspěšnějších náborových kanálů.

4. Budujte silnou zaměstnavatelskou značku

Do rozvoje image skvělého zaměstnavatele zapojte manažery i řadové zaměstnance. Zaměřte se na sociální sítě a pracovní veletrhy.

5. Nenabízejte jen peníze

Nejlepší pracovníci chtějí práci, která je bude bavit, bude pro ně výzvou a budou jejím prostřednictvím moci něco významně ovlivnit. Pouze penězi je nepřesvědčíte. Buďte připraveni nabízet například různé formy flexibilní práce. Přijímejte a rozvíjejte skvělé manažery. Nejlepší pracovníci nebudou pracovat pro špatné šéfy.

6. Nebojte se

Chcete-li získat nejlepší talenty na trhu, musíte mít odvahu. Vaši manažeři a personalisté se nesmějí bát přetahovat talenty od konkurence. Musejí být dostatečně agresivní a chápat konkurenční boj o zaměstnance jako boj o zákazníka. Je snad neetické přetáhnout konkurenci zákazníka?

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace