Jak poznat člena obchodního týmu vhodného pro pozici vedoucího

Stojíte před otázkou, koho ze členů obchodního týmu dosadit do vedoucí funkce? Rohodujete se mezi několika obchodními zástupci a nevíte, kdo z nich je ideálním kandidátem na manažerskou pozici? Bohužel nefunguje rovnítko dobrý obchodník = dobrý vedoucí. A proto vám v tomto článku ukážeme klíčové vlastnosti ideálního kandidáta na povýšení na pozici vedoucího obchodního týmu.

Víra v produkt

Jak uvádí Selling Power, kandidát na pozici vedoucího obchodního týmu nesmí být cynický vůči produktu, který daný obchodní tým nabízí, a musí skutečně věřit tomu, že nabízenými řešeními může měnit životy klientů k lepšímu. Tuto vizi pak dobrý potenciální vedoucí musí umět převést i na svoje kolegy, podřízené i zákazníky.

Efektivní komunikace

Bez schopnosti efektivní, bezproblémové a rychlé komunikace nemůže daný kandidát na pozici vedoucího uspět. Analyzujte proto, který z kandidátů má ty nejlepší předpoklady komunikovat s ostatními a kdo se nejvíce přizpůsobuje člověku, se kterým momentálně mluví.

Tolerance

Dobrý vedoucí musí být tolerantní. A to především k rozdílnostem svých podřízených. Řada manažerů se snaží přetvořit svoje podřízené k obrazu svému a posunout je tak blíže k jeho vlastnímu ideálu. Ti nejlepší manažeři ale dovedou efektivně pracovat s lidmi a především je podporovat v jejich rozdílných talentech a individuálních pozitivních rozdílech.

Odolnost

Odolnost vůči stresu a tlaku z více stran je jedním z klíčových požadavků na kandidáta, který usiluje o jakoukoliv vedoucí pozici. Hledejte proto někoho, kdo již v minulosti prokázal, že se takříkajíc nesesype ve chvíli, kdy musí čelit velkým a stresovým výzvám.

Naslouchání autoritám

Dobrý vedoucí nejenže musí působit autoritativně, ale musí mít zároveň i respekt k vyšším autoritám. Na vedoucí pozici nechcete ego-maniaka, který si dělá co chce. Naopak, musí umět potlačit své emoce a názory a fungovat podle přání a priorit managementu nad ním.

 

-mm-

Zdroj: Selling Power - online verze amerického časopisu určeného pro ředitele obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Selling Power