Lekce prezentačních dovedností pro personalisty

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Personalisté potřebují pro svou práci vynikající prezentační dovednosti. Ty jim pomáhají propagovat nejen jejich myšlenky, ale i je samotné a zvyšují tak jejich šance na kariérní postup. Na svém webuSuccess in HR o tom píše bývalý personální ředitel společnosti PepsiCo a autor odborných knih z oblasti HR Alan Collins. Sám má svá jednoduchá pravidla pro třicetiminutové prezentace:

- Mluvit 22 minut spatra.

- Žádné slidy, poznámky nebo flip charty.

- Důkladná příprava předem.

- Mám-li na začátku říci vtip, bude to vtip o mě.

Praxe Alana Collinse jasně ukázala, že nejlepší prezentace jsou jednoduché, autentické a končí ve chvíli, kdy posluchači chtějí slyšet ještě více. „Jsem přesvědčen, že jakýkoli personalista může předvést úžasnou prezentaci, pokud chce mluvit, předem se připraví a má nadšení pro dané téma,“ shrnuje Collins. V článku s názvem „Jak předvést neskutečně skvělou HR prezentaci... a 37 věcí, kterým se vyhnout za každou cenu“ upozornil na největší chyby při prezentacích.

- Nezačínejte hned prvním slidem bez poutavého úvodu.

- Neukazujte příliš mnoho slidů (např. 1 za minutu, tj. 60 za hodinu).

- Nesdílejte pouze fakta a data, ale příběhy a příklady.

- Pozor na příliš mnoho textu na slidech, používejte raději více obrázků. Naopak omezte rušivé animace.

- Nečtěte text na slidech doslovně ani opakovaně.

- Text musí být vždy čitelný. I když se omluvíte za malá písmena, nijak tomu nepomůžete.

- Neotáčejte se k publiku zády.

- Nehrajte si s laserovým ukazovátkem, raději je vůbec nepoužívejte.

- Nestůjte strnule bez pohybu rukama. S gesty rukou to však nepřehánějte, abyste kolem sebe příliš nemávali.

- Nechoďte po pódiu jako lev v kleci.

- Nestůjte před promítacím plátnem, kde se vám slidy budou promítat na tvář.

- Nedávejte ruce do kapes a nekřižte paže.

- Dávejte si pozor, abyste nepůsobili dojmem, že vás téma prezentace vůbec nezajímá.

- Neučte se svou řeč zpaměti, zní to nepřirozeně.
- Neukazujte na slidy nebo posluchače prostředníčkem.

- Nikdy nepřekračujte vymezený čas.

-kk-

Zdroj: Success in HR - americký HR blog
Zobrazit přehled článků ze zdroje Success in HR

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace