Manažeři si zvykají na virtuální týmy

Trend náboru, školení a řízení zaměstnanců pomocí Internetu vede odborníky na lidské zdroje k práci s virtuálními týmy zaměstnanců, kteří se tváří v tvář nikdy nepotkají. Mezinárodní společnost TeleTech, která se zabývá outsourcingem, například nedávno zveřejnila svůj plán najmout až 700 zaměstnanců do své nové sítě virtuálních zákaznických středisek ve Velké Británii. Zaměstnanci budou v těchto střediscích poptávat práci on-line, pracovat z domova a se svými manažery se neuvidí osobně.

Tato „kybernetická kancelář“ otevře trh práce lidem, kteří nejsou fyzicky schopní cestovat nebo potřebují pružnou organizaci práce. Ředitel Cormac Twomey vysvětluje, že práce z domova je dnes stále běžnější. Lidé se chtějí vrátit do práce, zároveň však také hledají dostatečnou pružnost, aby byli blízko svému domovu a rodině. Najatí zaměstnanci dostanou přístup k intranetu, aby prostřednictvím chatovacích místností udrželi kontakt s obchodními novinkami, a stanou se tak součástí virtuální komunity. Provozní manažeři budou se zaměstnanci pravidelně komunikovat pomocí telefonu a e-mailu.

Firma si je vědoma, že lidé pracující doma mohou ztrácet motivaci a cítit se odstrčení. Hodlá však pořádat webové semináře, nabídnout vzdělávací moduly k samostudiu, pravidelné aktualizace či on-line školicí místnosti s on-line trenéry, aby i ve virtuálním prostředí stále existoval lidský kontakt. Virtuální sektor se rychle rozvíjí a Twomey předpokládá, že brzy bude práce v této formě běžná.

-kk-
Zdroj: Personnel Today - portál britského magazínu a online komunita z oblasti HR
Zobrazit přehled článků ze zdroje Personnel Today