Neplýtvejte kancelářskými prostory

Pro řadu zaměstnavatelů je nejvyhledávanější výhodou flexibilní pracovní doby vytváření potenciálu pro snížení nákladů spojených s kancelářskými prostorami. Praxe ale může přinést řadu problémů.

Především je důležité získat přehled o tom, jak je prostor momentálně využíván. Většina manažerů a zaměstnanců ze zvyku nadhodnocuje využití kancelářských prostor.

Pracoviště mívají ale jen asi 45 – 50 % využití. Vždy je někdo na dovolené nebo nemocný a často jsou vydržované celodenní prostory pro osoby, které jsou zaměstnány na částečný úvazek. Další důvody jsou účasti na zdlouhavých jednáních, práce s jinými odděleními, externími klienty nebo účast na školeních.

Stejně důležitý údaj je časová kulminace pobytu na pracovních stanovištích, protože ne všichni bývají v kancelářích ve stejnou dobu. Dokonce i administrativní pracovníci zřídka dosahují 100% využití.

Než ale zrušíte 40 % pracovních prostor, zvažte přepracování rozložení stolů a úložných prostor. Typicky mívají kanceláře příliš cirkulačního prostoru a nedostatek prostor pro uložení věcí, které se aktivně používají. Využijte efektivněji prostory, které jsou volné z důvodu přístupu k archivačním složkám, dveřím atp. Všímejte si stolů nevhodných rozměrů a tvarů, které nevyhovují pracovním potřebám.

Flexibilní pracoviště

Pokud je projekt prezentován výhradně z pohledu úspory prostředků, přinese spíše negativní reakce. Je nutné přemýšlet o potřebách lidí, kteří zde pracují. Počítejte se zaměstnanci všech pracovních stylů, týmů a jiných zvláštních požadavků.

Pracovní prostor pro flexibilní práci zahrnuje:

Vybavení personálu potřebným vybavením a školením tak, aby mohl pracovat a připojit se na kancelářské systémy kdekoliv v budově. Vybavení pracovních prostor v domácím prostředí. Reorganizaci prostor v kancelářích – snížení počtu pracovních stanic, vytvoření flexibilnějších míst pro jednání aj.

Je důležité pochopit aktuální potřeby prostoru pro různé role a vytvořit prostředí, kde budou lidé prostor rádi sdílet, jistí v tom, že budou mít pro svou práci vhodné prostředí a že výhody flexibility vynahradí změny v jejich pracovním prostředí.

Co můžete získat?

Kolik prostoru můžete ušetřit závisí na:

- tom, odkud začínáte,

- do jaké míry chcete prostory měnit,

- typu práce, která se u vás provádí,

- větším náhledu – je vaším cílem prodat starší vybavení, expandovat počty ve stávajících prostorách, přiblížit personál klientům atp.

-av-
Zdroj: Flexibility.org.uk - nové způsoby zaměstnávání lidí, práce na dálku, management
Zobrazit přehled článků ze zdroje Flexibility.org.uk
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace