Neplýtvejte kancelářskými prostory

Vytisknout

Pro řadu zaměstnavatelů je nejvyhledávanější výhodou flexibilní pracovní doby vytváření potenciálu pro snížení nákladů spojených s kancelářskými prostorami. Praxe ale může přinést řadu problémů.

Především je důležité získat přehled o tom, jak je prostor momentálně využíván. Většina manažerů a zaměstnanců ze zvyku nadhodnocuje využití kancelářských prostor.

Pracoviště mívají ale jen asi 45 – 50 % využití. Vždy je někdo na dovolené nebo nemocný a často jsou vydržované celodenní prostory pro osoby, které jsou zaměstnány na částečný úvazek. Další důvody jsou účasti na zdlouhavých jednáních, práce s jinými odděleními, externími klienty nebo účast na školeních.

Stejně důležitý údaj je časová kulminace pobytu na pracovních stanovištích, protože ne všichni bývají v kancelářích ve stejnou dobu. Dokonce i administrativní pracovníci zřídka dosahují 100% využití.

Než ale zrušíte 40 % pracovních prostor, zvažte přepracování rozložení stolů a úložných prostor. Typicky mívají kanceláře příliš cirkulačního prostoru a nedostatek prostor pro uložení věcí, které se aktivně používají. Využijte efektivněji prostory, které jsou volné z důvodu přístupu k archivačním složkám, dveřím atp. Všímejte si stolů nevhodných rozměrů a tvarů, které nevyhovují pracovním potřebám.

Flexibilní pracoviště

Pokud je projekt prezentován výhradně z pohledu úspory prostředků, přinese spíše negativní reakce. Je nutné přemýšlet o potřebách lidí, kteří zde pracují. Počítejte se zaměstnanci všech pracovních stylů, týmů a jiných zvláštních požadavků.

Pracovní prostor pro flexibilní práci zahrnuje:

Vybavení personálu potřebným vybavením a školením tak, aby mohl pracovat a připojit se na kancelářské systémy kdekoliv v budově. Vybavení pracovních prostor v domácím prostředí. Reorganizaci prostor v kancelářích – snížení počtu pracovních stanic, vytvoření flexibilnějších míst pro jednání aj.

Je důležité pochopit aktuální potřeby prostoru pro různé role a vytvořit prostředí, kde budou lidé prostor rádi sdílet, jistí v tom, že budou mít pro svou práci vhodné prostředí a že výhody flexibility vynahradí změny v jejich pracovním prostředí.

Co můžete získat?

Kolik prostoru můžete ušetřit závisí na:

- tom, odkud začínáte,

- do jaké míry chcete prostory měnit,

- typu práce, která se u vás provádí,

- větším náhledu – je vaším cílem prodat starší vybavení, expandovat počty ve stávajících prostorách, přiblížit personál klientům atp.

-av-
Zdroj: Flexibility.org.uk - nové způsoby zaměstnávání lidí, práce na dálku, management
Zobrazit přehled článků ze zdroje Flexibility.org.uk
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace