Pomoc, nesnáším svého šéfa

Nesnášíte svého šéfa? Do takové situace se může dostat každý. Většina lidí si však již neuvědomuje, že může řídit své nadřízené, aniž by to znamenalo podlézání. Naučit se řídit šéfa je naopak součástí každé práce.

Šéf může ke svým zaměstnancům přistupovat se zastrašováním a sarkasmem. Může se vyžívat ve veřejném ponižování podřízených a nic mu není dost dobré. Může být také hloupý, manipulativní, lhát nebo být workholikem a vyžadovat totéž od svých zaměstnanců. Pro zaměstnance pak není jednoduché s ním pracovat. Než se však rozhodnete rezignovat nebo odejít, vyzkoušejte nejprve několik možností, jak svou situaci zlepšit.

- Naučte se šéfa neprovokovat. Ujasněte si, co vašeho nadřízeného spolehlivě naštve. Vám se to sice může zdát malicherné, berte to však jako skutečnost a zbytečně se tak nechovejte. 

- Přijměte šéfovy oblíbené komunikační metody. Pokud rád komunikujte e-mailem, pište si. Držte se preferovaných komunikačních metod. Bude to příjemnější pro obě strany.

- Seznamte se se šéfovým komunikačním stylem. Může být formální, nebo naopak neformální. Šéf může například mluvit vulgárně, což by vás nemělo vyvádět z míry. Berte to jako neformální způsob komunikace a nereagujte.

- Inspirujte se kolegy. I když to může být obtížné, sledujte kolegy, kteří mají u nadřízeného úspěch. Snažte se neprosazovat za každou cenu své pocity.

- Nepomlouvejte nadřízené. Udržujte klid a nestěžujte si na šéfa v práci. Pamatujte, že stěny mají uši. 

- Nespoléhejte na HR. Vždy zvažte, zda je vhodné si stěžovat na šéfa, kterému lidské zdroje vaši stížnost ihned oznámí.

- Dokumentujte. Nevhodné chování šéfa si můžete zaznamenávat. V takovém případě popisujte vše detailně včetně data událostí, účastníků atd. Své záznamy si schovávejte na bezpečném místě, nikdy nevíte, kdy se vám budou hodit.

- Připravte si výstupní strategii. Když se připravíte na případný odchod ze zaměstnání, budete se cítit lépe.

- Řiďte svého šéfa. Uvědomte si, že v každém zaměstnání potřebujete strategii, jak řídit svého šéfa. Měli byste vědět, kdy mu poskytovat informace, jaké informace by to měly být a jakým způsobem je přinášet. Seznamte se se slabými stránkami a cíli svého šéfa. Berte v potaz také tlak, jemuž je při své práci vystaven. Zároveň byste měli znát svůj vlastní pracovní styl, abyste jej mohli lépe vyvážit s tím šéfovým.

-kk-
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How