Strategické otázky HR business partnerů

Někteří personalisté se nazývají HR business partnery (HRBP), ve skutečnosti jsou však ale HR generalisty nebo odstraňovači problémů (tzv. trouble-shooters). Skutečný „komerční“ HR business partner je lídr, který se soustředí na to, jak budovat podmínky pro vysokou výkonnost a pracovní sílu budoucnosti. Získal si ve firmě respekt a vliv nikoli díky názvu své funkce nebo její pozici v hierarchii řízení, ale díky své vlastní volbě. Volbě, čemu bude věnovat svůj čas a co bude mít největší vliv na byznys.

Čím více času věnuje HR business partner strategickým záležitostem, tím většího komerčního vlivu může dosáhnout. Zásadní strategické otázky zahrnují například:

  • Jak dané opatření zvýšilo tržby či zisk firmy a snížilo rizika?

  • Jaké komerčně hodnotné chování vyústilo z daného opatření a proč to byla nejlepší cesta, jak toho dosáhnout?

  • Jaké další možnosti jste mohli zvolit, ale odmítli jste je?

  • Jakých výsledků jste chtěli dosáhnout a jak to přímo souviselo s obchodní strategií?

  • Jak jste měřili vliv daného opatření a jaká byla postupná úroveň zlepšování?

  • Do jaké míry bylo pro firmu relevantní využití best practices nebo externích benchmarků a jak to přispělo k dosažení obchodní strategie?

-kk-

Zdroj: Changeboard - britský portál zaměřený na HR a rozvoj kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Changeboard
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace