3 mýty o vzdělávání a rozvoji zaměstnanců

Ilustrační snímek

Firmy investují mnoho času a peněz do vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, od čehož si slibují, že si dokáží udržet ty nejlepší odborníky a díky nim i obchodní úspěchy. Mnohé iniciativy v oblasti vzdělávání zaměstnanců však selhávají, což se firmy mnohdy snaží řešit tím, že ještě zvyšují své investice. Otázkou je, zda je to správná cesta. Pokud nechtějí selhávat opakovaně, měly by si podle britského serveru HR Magazine uvědomit tři základní mýty, které obestírají vzdělávání a rozvoj zaměstnanců.

1. mýtus: Vzdělávání zaměstnanců je odpovědností firmy

Firemní strategie vzdělávání určuje základní potřeby v této oblasti, personalisté nabízejí konkrétní vzdělávací produkty a měřítka a linioví manažeři vedou své podřízené k tomu, aby se dále rozvíjeli. To všechno však může fungovat jen za předpokladu, že každý jednotlivý zaměstnanec bude chápat své rozvojové potřeby a bude se chtít vzdělávat.

2. mýtus: K dosažení konkurenceschopnosti stačí příležitostné vzdělávání

Příležitostný kurz nebo seminář povzbudí motivaci zaměstnanců k dalšími rozvoji. V dnešním rychle se měnícím prostředí je však mnohem zásadní neustálé zlepšování prostřednictvím každodenní praxe. Dlouhodobý úspěch závisí na neustálém učení z každodenní zpětné vazby.

3. mýtus: Rozvoj musí nutně vést k lepší výkonnosti

Zlepšování efektivity a výsledků by samozřejmě mělo být vaším základním cílem. Zároveň byste však měli vnímat i krátkodobé důsledky vzdělávání a hlavně být flexibilní. Nebojte se experimentovat a měnit priority.

-kk-

Zdroj: HR Magazine - britský magazín pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Magazine