4 tipy, jak zajistit, aby mělo školení zaměstnanců požadovaný efekt

Kvalitní a cílené školení pracovníků je klíčové k udržení konkurenceschopnosti firmy a k jejímu dalšímu posunu. Příprava školení není ale jednoduchý úkol. Školení totiž může být jak nesmírně přínosnou aktivitou, která pomůže týmu a zaměstnancům podávat lepší výkony a přinášet firmě více hodnot, tak bohužel i pouze citelnou ztrátu peněz a času. V tomto článku si tedy přiblížíme čtyři zásady přípravy úspěšného školení zaměstnanců vaší firmy.

Předem definujte, čeho přesně chcete dosáhnout

Podle Workforce.com je ze všeho nejvíce nutné mít na mysli konkrétní cíl. Budujte školení odzadu, tedy nejdříve si určete, čeho konkrétně chcete docílit, a teprve poté vymýšlejte způsoby, jak toho docílit a jaké kroky bude potřeba podstoupit.

Nezapomínejte i na měkké dovednosti

Mnoho školení se soustředí pouze na teoretické znalosti a dovednosti. Přitom největším problémem při implementaci pozitivních změn u zaměstnanců často bývají jejich zvyky a jakási setrvačnost status quo. Soustřeďte se proto na to, jak naučíte zaměstnance zakomponovat nově nabyté znalosti do jejich každodenní práce.

Dejte pracovníkům možnost si nové dovednosti vyzkoušet v praxi

Během školení by si zaměstnanci měli nové dovednosti zkoušet prakticky. Pasivním sezením a posloucháním nedosáhnete takových úspěchů, jako když budete během školení věnovat čas i praktickému vyzkoušení.

Získejte od účastníků zpětnou vazbu

Vaši zaměstnanci nejsou studenti, kteří nemají žádné slovo v tom, co se bude dít. Naopak. Zpětná vazba z jejich strany je nesmírně důležitá. Diskutujte s nimi předem o tom, co by se chtěli naučit a co jim schází v jejich znalostech a dovednostech. Stejně tak na konci školení udělejte průzkum toho, jak přínosné jim školení připadalo a co by na něm změnili, abyste měli potřebná data při přípravě dalšího školení někdy v budoucnu.

 

-mm-

 

Zdroj: Workforce.com - informace o lidských zdrojích a jejich řízení
Zobrazit přehled článků ze zdroje Workforce.com