Do formy se můžete dostat i z kancelářské židle

Před létem má každý alespoň malé nutkání se sebou začít něco dělat. Když ale celý den sedíme v kanceláři, pracujeme na našich projektech a chodíme z porady na poradu, odpoledne už nám nezbývá moc energie, abychom vyrazili na hodinu do posilovny. Pro své zdraví a fit postavu však můžeme něco udělat už přímo v kanceláři. Jak na tom prozradí Jiří Zadina z OfficeFitness.cz.

Kromě běžného protahování existuje řada cviků, které můžeme provádět přímo za kancelářským stolem. Bývá fajn se domluvit s kolegy a vzájemně se motivovat, kdo dosáhne lepších výsledků. Cvičení není jen o krásné postavě, ale pomůže vám narušit pracovní stereotyp a přijít na jiné myšlenky, díky čemuž se vám bude lépe pracovat.

Zvednutí se z jedné nohy

Cvik na zpevnění spodní části těla vypadá jednoduše, ale možná vás ze začátku trochu potrápí. Když sedíte na židli, natáhněte rovně jednu nohu, na té druhé se bez jakékoli opory zvedněte. Optimální je opakovat každou nohu alespoň 10x ve více sériích. Začněte však podle sebe a svých možností. Zbytečně se nepřetěžujte. Tento cvik existuje i v jednodušší variantě. Nohu natáhněte před sebe, ale lehce si jí opřete o patu s prsty vzhůru, na druhé se zvedněte.

Podřepy

Dělat klasické dřepy v kanceláři by se asi nikomu nechtělo, proto jsou výbornou alternativou takzvané podřepy, které perfektně zpevňují nejen hýždě a stehna, ale také střed těla i bříško. Náročnost si můžete nastavit sami díky šířce rozkročení. Odvážlivci mohou přidat i výskok, z kterého měkce dopadnete do podřepu. Pokud vás však bolí kolena, stačí se jen zhoupnout na špičky.

Pochod a výpady

Nemusíte pochodovat nikde po chodbě nebo venku na chodníku. Stačí chodit na místě, ale kolena zvedejte až na úroveň kyčlí. Je to lehké kardio cvičení, které vás při zapojení paží hezky zahřeje a rozproudí krev. Při výpadech vykročíte jednou nohou vpřed do pokrčení a zase zpět, nohy střídáte. Výpady se mohou provádět nejen dopředu a dozadu, ale také do strany.

Následující pětiminutovka je zaměřená nejen na zahřátí a protažení, ale také na komplexní posílení celého těla a jeho středu. Cvičení je vhodné pro muže i ženy.

Při cvičení mějte vždy rovná záda a pevné bříško, nezapomínejte zhluboka dýchat. Cvičení nemusíte dělat naráz, klidně si cviky rozložte během celého dne. Protažení má být příjemné, cílem není se úplně zničit, aby vás všechno bolelo.

Pokud patříte mezi lidi, kteří se rychle nadchnout, ale stejně tak rychle cvičit přestanou, zaveďte si pravidelný čas, kdy se cvičení budete věnovat a klidně zapojte upomínky v kalendáři. Pomáhá také zapisování pokroků. Pište si do rohu svého diáře počet opakování a sérií, začněte zlehka, postupně sady přidávejte. Uvidíte, že vám udělá radost, když za 14 dní za ten samý čas uděláte o tři série daného cviku víc a bude vás to nutit přidávat a zlepšovat se.

OfficeFitness je on-line program, který je připraven jak pro jednotlivce, tak pro celé firmy. Základem platformy jsou tzv. pětiminutovky pro každý pracovní den. Program je připraven jak v českém, tak v anglickém jazyce.