E-learning a kulturní rozdíly

Profesionálové, kteří vyvíjejí a poskytují e-learning mezinárodním společnostem, narážejí na kulturní rozdíly. Například v Evropě byl zaznamenán větší odpor k tomuto způsobu vzdělávání než v Severní Americe nebo Pacifické Asii. Jak tyto kulturní rozdíly překonat?

Ředitel vzdělávání v mezinárodní společnosti Randstad Holding Vince Eugenio se tomuto tématu podrobně věnuje. Pracovní síla, s níž pracuje, je skutečně globální – je rozprostřena v 17 zemích, převážně mimo USA. Ve své praxi zjistil, že Evropané preferují tradiční vzdělávání ve třídách a tváří v tvář. Jeho úkolem se tak stalo přesvědčit evropské kolegy, aby pochopili, že e-learning není jen moderní forma učení, ale především prostředek efektivního řízení vzdělávání a rozvoje zaměstnanců.

Při prosazování e-learningu je důležité ukázat, jak zapadne do celkové strategie vzdělávání konkrétní společnosti. Nejde tedy o to, aby nahradil ostatní formy rozvoje. Může výborně posloužit například všem pobočkám v různých zemích, aby se jejich zaměstnanci naučili to, co potřebují vědět všichni stejně. Samozřejmě se předpokládá, že e-learning bude probíhat v jejich jazycích.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer