Dnešní středoškoláci běžně dostávají za domácí úkol natočit vlastní prezentační video.
Z pohledu porno průmyslu bychom jim (Klausovsky řečeno - „nelektorům“) klidně mohli říkat „amatéři“, byť to samozřejmě často žádní amatéři nejsou (což je stejné i v porno branži). Nicméně, tito „amatéři“, kteří nabízejí své školicí a vzdělávací služby bez certifikátů, referencí a vazeb, objevili kouzlo internetu a zjistili, že na prodej svých služeb nepotřebují agenturu či razítko, ale jsou schopni své služby velmi dobře prezentovat a prodávat i sami prostřednictvím internetu a mnoha portálů, které jejich služby jsou ochotni za provizi nabízet.
„Amatéři“ si uvědomili, že kvalitní video obsah na internetu je nesnadnější cestou ke koncovému klientovi. Ano, za absolvovaný webinář, online kurz, výukové video či pdf publikaci nikdo není ochoten utrácet desetitisíce jako za celodenní školení za fyzické přítomnosti lektora, ale na druhou stranu, pokud váš online kurz stojí řádově stokoruny a účastníci nemusí nikam jezdit, máte šanci, že získáte řádově více klientů, než pořádáním klasického semináře.
Vycházíme-li z toho, že vlastně každý z nás něco umí a je teoreticky schopen o tom natočit své vlastní video, může velmi snadno dojít k „uberizaci“ vzdělávacího trhu, kde nám stačí několik portálů, které začnou aktivně oslovovat, sdružovat a marketovat nabídku služeb koncových „amatérů“ ale i lektorů a vidíme, že stejně tak, jako díky UBERu se každý z nás může stát taxikářem, může se díky vzdělávacím portálům každý z nás stát učitelem či lektorem. Je jasné, že stejně tak jako taxikáři proti tomu bude řada lektorů protestovat, ale to je jen doprovodný jev změny paradigmatu, kdy stávající hráči mají logicky mít strach o svou práci.
Když tyto vzdělávací portály ve stylu OnlyFans navíc přidají „amatérům“ a lektorům možnost pomoci při vytváření online kurzů a jejich online prodeji jak široké veřejnosti a to včetně nastavení platebních nástrojů a aktivního marketingu, máme tady byznys model ne nepodobný tomu, co úspěšně předvedla porno branže v nedávné době.
Pokud pak přijde na trh krize ve formě třeba té koronavirové, máte na rozdíl od klasických poskytovatelů fyzických kurzů, konferencí a workshopů, co trhu nabídnout a navíc v levnější alternativě.
Ne vždy je pravda online plnohodnotnou alternativou, některé dovednosti si čistě onlinově osvojit nelze. Avšak, jsou situace, kdy vám pro výměnu součástky v autě stačí nastudovat instruktážní video na Youtube a poté si potřebný díl na internetu rovnou objednat. Často tak ušetříte násobky ceny, kterou si řekne autoservis a navíc s pocitem, že jste to dokázali sami. Asi takto nebudete řešit generálku motoru, ale jsou situace, kdy je online varianta za zlomek ceny offlinu naprosto postačující.
Na trhu v ČR již nyní existuje řada úspěšných projektů s nabídkou online kurzů. Nejdále je asi Seduo, to je však zatím limitováno poměrně rigidním přístupem k vytváření a prodeji online obsahu. Jsou zde projekty jako je Naucmese.cz či Navolnenoze.cz, které oslovují širokou veřejnost s možností prezentovat schopnosti a dovednosti jednotlivců celému trhu.
Naše společnost Ivitera provozuje portály s největší nabídkou vzdělávacích služeb v ČR – EduCity.cz a Skoleni.cz, kde najdeme řádově desítky tisíc kurzů. Cílem však je aby tyto naše portály nesloužili jen jako rozcestník v nabídce vzdělávacích služeb v ČR, ale zároveň i jako největší e-shop s nabídkou online vzdělávání v ČR. Již nyní zde https://www.educity.cz/kurzy?online=1 máte k dispozici přes 1300 kurzů, které nabízejí různou formu online výuky a toto číslo do budoucna dramaticky poroste.
Samozřejmě všichni se budou ptát po kvalitě a jedním z argumentů, proč si lektoři často žádají tak vysoké honoráře je vysoká kvalita jejich služeb v porovnání s normálními smrtelníky. Z tohoto důvodu jsme připravili portál Evalugo.cz, který slouží pro oblast vzdělávání podobně jako Heuréka pro e-shopy. Je to místo, kde mají účastníci kuru šanci ohodnotit jeho dodavatele. Jakmile máte k dispozici systém hodnocení a e-shop s online kurzy, zbývá jen důsledný marketing a trvalá snaha o propojení poskytovatele služby s potenciálním dodavatelem. A toto je oblast, které se věnujeme přes dvacet let.
Provozujeme kromě jiného největší profesní portál pro pracovníky v HR – HR News, největší HR profesní skupinu na síti LinkedIn (přes 8700 členů) a na Facebooku (12 000 členů). Lektorům, koučům, ale i jednotlivcům, kteří něco umí a chtějí své dovednosti nabízet online pomocí video kurzů či webinářů, rádi pomůžeme s tvorbou, propagací a online prodejem jejich služeb přes EduCity a Skoleni.cz.
Chcete-li zavádět online vzdělávání interně ve vaší firmě, máme řešení i pro vás. Za téměř dvacet let práce s internetem a osobním kontaktem na stovky dodavatelů jsme schopni vám navrhnout nejlepší řešení pro vaši práci s technologiemi v oblasti online vzdělávání.
Máte-li potřebu nastavit ve vaší firmě proces digitálního vzdělávání nebo jste vzdělávací subjekt či jednotlivec a chcete prodávat zajímavý video obsah, online kurz či nabídku webinářů, dejte nám vědět. Pomůžeme váš obsah umístit k nám, aktivně jej marketovat a pokud budete-li chtít i jej přes naše portály online prodávat. Třeba se i vy stanete Ronem Jeremym či Rocco Siffredim nastupujícího online vzdělávacího průmyslu.