Vzdělávání si žádá změnu, ne však ukvapenou

Účastníci únorové odborné konference Training 2009 Conference and Expo pořádané časopisem Training Magazine v americké Atlantě se v několika průzkumech podělili o své názory na současné ekonomické a generační trendy v oblasti vzdělávání. Jejich odpovědi zpracovala společnost Meridia Audience Response.

41 % respondentů považuje vzdělávání zaměstnanců za klíčový předpoklad udržení maximální produktivity a ziskovosti. 23 % však přiznalo, že právě vzdělávání patří mezi první oblasti, kterých se v jejich společnostech dotýká zkracování rozpočtů. Mění se také priority - směrem k neformálnímu učení, aktivitám založeným na spolupráci a dalším méně nákladným vzdělávacím metodám.

Odborníci na vzdělávání považují v dnešním ekonomickém prostředí za nutné, aby firmy přehodnotily své vzdělávací iniciativy a způsob řízení oddělení vzdělávání. Než však přistoupí k reorganizaci, měly by pečlivě prověřit své stávající systémy. Vzdělávání by mělo být hodnoceno podle toho, jak dokáže rozvíjet koncové uživatele. Často totiž dochází ke špatnému vytýčení cílů.

- Zhodnoťte současné vzdělávací programy. Zhodnoťte délku a obsah kurzů a analyzujte zpětnou vazbu účastníků. Splňují potřeby vašich zaměstnanců?

- Zhodnoťte své softwarové portfolio. Využíváte plný potenciál svých softwarových nástrojů, abyste dosáhli návratnosti investic?

- Vyzkoušejte kurzy. Použijte skupinu kurzů ke zhodnocení úrovně udržitelnosti stávajících materiálů.

- Analyzujte infrastrukturu své sítě. Pokud mají koncoví uživatelé problémy s pochopením vašeho systému, váš systém je pomalý nebo nepřístupný, tato vzdělávací iniciativa neuspěje.

- Vyhodnocujte zpětnou vazbu. Analyzujte zpětnou vazbu od účastníků vzdělávání. Ujistěte se, že si dokáží udržet nové informace.

-kk-

Zdroj: Training Magazine - portál předního amerického časopisu o vzdělávání a profesionálním rozvoji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Magazine