Rozčilování k úspěchu nevede

Vytisknout

„To chce klid“ je sice klišé, ale v manažerské praxi platí. Studie australské Melbourne Business School potvrdila, že vedoucí pracovníci, kteří snadno podléhají rozčílení, nebývají ve své práci nejúspěšnější. Manažeři, kteří naopak dokáží pracovat se svými pocity a zůstat v klidu, jsou produktivnější a také spokojenější sami se sebou.

Schopnost oprostit se od emocí nazývají autoři studie „psychologickou flexibilitou“. Znamená to uvědomovat si své myšlenky, pocity a nutkání, zbavit se těch neproduktivních a zvolit vhodnou reakci. Zaměstnanci s vysokou psychologickou flexibilitou dokáží lépe vnímat, zbavit se toho, co by jinak bylo emočně náročné, a předcházet tak vyhoření.

Rozvoj psychologické flexibility je důležitý zejména dnes, kdy firmy ustupují od vysoce hierarchického uspořádání směrem k plošší a méně byrokratické struktuře. Dobrá zpráva je, že se této dovednosti dá učit.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace