Společenská odpovědnost firem není Čechům lhostejná

Společenská odpovědnost firmy je důležitá pro více než 80 % zaměstnanců. Pokud jde o zákazníky, dvě třetiny z nich se při nákupu produktů či služeb nechají ovlivnit právě tím, zda je firma společensky odpovědná. Společenská odpovědnost (CSR) tedy patří k základním pilířům reputace firem. Ukázal to unikátní projekt CSR Research 2010, který v podmínkách českého trhu realizovala výzkumná společnost Ipsos Tambor.

Pravdivá komunikace je žádaná ve všech sektorech

Ukázalo se, že Češi obecně očekávají od velkých firem, že se budou zaměřovat především na pravdivou komunikaci k zákazníkům a enviromentální témata. Ze sledovaných sektorů dosáhly z hlediska CSR nejlepšího hodnocení bankovní instituce. Ve vzájemném porovnání sektorů dosáhly dokonce vyššího hodnocení než v západní Evropě.

Do realizace projektu se aktivně zapojily 4 společnosti - Česká spořitelna, KPMG Česká republika, Skupina ČEZ a Vodafone - s cílem detailně zanalyzovat jednotlivé oblasti CSR, vnímání CSR aktivit a jejich vlivu na reputaci firem. Celkem bylo hodnoceno 17 firem v září a říjnu 2010.

-kk-

Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketingové noviny