Vánoční nákupy jsou mrtvé, ať žijí vánoční nákupy!

Vraťme se ještě k nedávno uplynulým vánočním svátkům, konkrétně k předvánočním nákupům, a využijme zjištěných údajů do budoucna. Elektroničtí maloobchodníci měli velký prospěch zejména z nakupujících na poslední chvíli. Podle výsledků American Express Retail Index stále více Američanů nechalo nákupy na poslední měsíc v roce, 20% dokončovalo nákupy poslední týden před Vánocemi. Co je motivovalo k tak pozdním nákupům? Samozřejmě nižší ceny a slevy.

Mezi zmiňovanými procenty nakupujících v posledním týdnu je 16% kupujících, kteří nakupovaly až poslední den. Většina těchto opozdilců hledala především slevy. Na druhou stranu ovšem utratili víc než ostatní – nakupující v posledním týdnu utratili v průměru 938 dolarů, kdežto nakupující v posledním dnu 1 019 dolarů. Nejpopulárnější jsou u nakupujících na poslední chvíli oblečení (85%), hudební kazety, CD a DVD (78%), hračky a hry (71%). A v rámci nákupů na poslední chvíli 8% opozdilců nakoupí i něco pro sebe.
Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times