IIK Grand Prix 2013 ve jménech porotců

Institut Interní Komunikace před pár týdny vyhlásil již třetí ročník IIK Grand Prix 2013, soutěže projektů z oblasti interní komunikace a souvisejících oborů z české a slovenské business praxe.

Příspěvky do šesti soutěžních kategorií (Digitální nástroje IK, Tištěné nástroje IK, Osobní nástroje IK, Netradiční formáty/realizace IK, Strategie krátkodobé, Strategie dlouhodobé) se mohou posílat do 24.5.2013, kdy je začne vyhodnocovat odborná porota soutěže, kterou bychom Vám chtěli prostřednictvím tohoto článku blíže představit.

Než ale přistoupíme k představení porotců, rádi bychom Vás informovali o upřesnění čtvrté soutěžní kategorie Netradičních formátů/realizací IK. Do této kategorie je možné přihlásit i menší inspirativní příspěvky a projekty, které nejsou zařaditelné do jiných kategorií, ale stojí za sdílení s odbornou veřejností. Vycházíme z toho, že nejdůležitější způsob, jak oslovit cílovou skupinu, je inspirace a netradiční nápad. Do této kategorie proto můžete přihlásit vše, co napomohlo k rozvoji formální i neformální interní komunikace, či jinak podpořilo rozvoj firemní kultury ve firmě. Může se jednat o netradiční zapojení vedení společnosti, krátko či dlouhodobou interní soutěž, netradiční motivační nástroje a podobně. Kdybychom měli být ještě konkrétnější, přihlaste třeba netradiční rozloučení s dlouholetým pracovníkem společnosti, den otevřených dveří s pestrým programem pro rodiny zaměstnanců, spontánní aktivity zaměstnanců společnosti, zajímavý informační email od vedení společnosti nebo zajímavý teambuilding.

Odborná porota je letos složená z dvanácti profesionálů pohybujících se na České i Slovenské businessové a akademické scéně, a to převážně v oblastech marketingu, managementu, komunikací, psychlogie a designu. První dvě porotkyně jsou pedagožkami s dlouholetou profesní praxí. První z akademického páru je Jana Holá, Ph.D., která se po několikaleté praxi na manažerských pozicích v oboru informačních a komunikačních technologií zaměřila spíše na akademickou stránku těchto oborů a momentálně vyučuje na Fakultě elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice. Jedním z jejích největších úspěchů je sepsání odborné publikace Interní komunikace ve firmě, jedné z prvních knih na trhu, které se zabývají problematikou tohoto oboru v českém jazyce. Druhou z dvojice pedagogů je PhDr. Denisa Kasl Kollmannová, která momentálně působí jako vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Původně vystudovaná specialistka interkulturní komunikace (studovala na univerzitě v Tokiu) se dlouhodobě zabývala prací v PR, a to hned v několika směrech – businessově jako PR manažerka, akademicky jako proděkanka pro PR a dokonce působila i jako nezávislá novinářka.

Dalšími ženami v porotě jsou Alena Kazdová – šéfredaktorka časopisu HR Management skupiny Economia, Dana Poul-Graf – spoluzakladatelka Institutu Interní Komunikace a vrcholová managerka působící na Globálním oddělení interních komunikací ve společnosti DHL IT Services, a Lenka Šilerová, Executive Director společnosti Ipsos Loyalty, která se zabývá výzkumem loajality a spokojenosti zákazníků a zaměstnanců.

Pět žen v letošní porotě IIK Grand Prix 2013 doplňuje sedm mužů, které bychom mohli rozdělit do třech odborných kategorií: kreativci, specialisté interní komunikace a kouči. Dvojice kreativců je zastoupena Janem Chudomelkou a Martinem Marušincem. První jmenovaný je odborníkem na onlineovou komunikaci a další moderní/digitální informační technologie. Jeho specializací je především hodnocení webů po stránce přístupnosti, použitelnosti a obchodní výkonnosti. Druhý z dvojice kreativců se specializuje na vizuální komunikaci a vytváření podmanivých značek. Za dvě dekády svého působení v oboru reklamy v České republice, Austrálii a na Slovensku získal mnoho profesních ocenění a v současnosti pracuje jako Kreativní ředitel ve společnosti Touch Branding.

Dvojice specialistů interních komunikací tvoří spoluzakladatelé neziskových organizací věnující se oboru interních komunikací, a to Tomáš Poucha (Institut Interní Komunikace, ČR) a Martin Onofrej (AICO – The Association for Internal Communication, SLO). První z dvojice se ve své praxi specializuje především na oblasti efektivity, projektové řízení a firemní komunikaci s důrazem na consumer a business inteligenci. Vedle svých aktivit v IIK je také zakladatelem Marketingového Institutu a neziskové organizace Už ti rozumím. Druhý z páru specialistů interních komunikací se orientuje zejména na marketingové služby a poradenství pro společnosti působící mezinárodně ve středoevropském regionu, a to především na strategický management, projektový management, a na průzkumy, analýzy a audity v oblasti interních komunikací těchto firem.

Poslední trojice porotců jsou kouči Petr Knotek, Petr Sedláček a Petr Růžička. Přestože se všichni tři plně profesně věnují koučingu/trenérství, každý z nich se specializuje na jiné oblasti rozvoje svých klientů. Petr Knotek se věnuje manažerského vzdělávání a vzdělávání dospělých a to v oblasti Change Management a manažerské sebeřízení. Petr Sedláček se zaměřuje především na osobní a týmový rozvoj svých klientů v oblasti interních a externích komunikací a jeho práce je dále podporována komunikační a vlivovou agenturou Essential Communiation. Petr Růžička se oproti svému kolegovi věnuje více individuálním problémům svých klientů – působí jako klinický psycholog, psychoterapeut, rodinný terapeut a supervizor se specializací na růstové, transformativní a transpersonální koučování top managementu. Dále se zabývá se designem a implementací firemních, týmových a individuálních projektů snížení stresové zátěže, optimalizaci řízení času, vedení lidí, rozvoj pozitivního myšlení a pozitivní komunikace a work-life-ballance programy.

Více informací o členech poroty a jejich očekáváních a přístupech k hodnocení prací zaslaných do IIK Grand Prix 2013 se dozvíte na webových stránkách Institutu Interní Komunikace, www.institutik.cz.

Vyhodnocení soutěže proběhne dne 13.6.2013.

Institut interní komunikace je nezávislou neziskovou organizací sdružující členy, kteří se interní komunikací profesně zabývají nebo se o ni zajímají. IIK byl založen s cílem vytvoření neformálního diskusního sdružení odborníků z oblasti interní komunikace a příbuzných oborů, profilovat interní komunikaci jako prestižní a důležitou oblast, podporovat sdílení znalostí a zkušeností nejen na národní, ale i mezinárodní úrovni. Aby dosáhl vytýčených cílů, pořádá Institut nejrůznější odborná (konference, workshopy, tréningy a semináře) i neformální setkání (výměna zkušeností a znalostí, setkávání s předními odborníky z oblasti interní komunikace), poskytuje poradenství, připravuje analýzy a publikuje v odborném tisku.

Pro více informací kontaktujte:

Institut Interní Komunikace 
Vršovická 1525/1d,
101 00, Praha 10
info@institutik.cz

Případně využijte kontaktní formulář na adrese http://www.institutik.cz/kontakt/