Shrnutí hlavních myšlenek nové CSR strategie EK

V novém dokumentu týkajícím se CSR problematiky předkládá Evropská komise novou definici CSR: „Odpovědnost podniků za dopady, které způsobují společnosti“. Evropská komise je toho názoru, že aby podnik zcela dostál své společenské odpovědnosti, měl by do své činnosti integrovat:

- společenská,
- environmentální
- etická
- lidsko-právní

hlediska a tato hlediska zohlednit i při tvorbě své strategie. Přitom by měl spolupracovat se svými stakeholdery. Dále Evropská komise zdůraznila že podnikům musí být umožněno inovovat jejich CSR aktivity a že je zde namístě flexibilita v přístupech, protože v různých podmínkách jsou vhodné různé přístupy. To by také mělo vést k odstranění zbytečné administrativní a finanční zátěže.

Orgány veřejné správy by měly mít podpůrnou roli při podněcování transparentnosti a vytváření motivací pro odpovědné chování podniků.

Organizace působící v rámci občanské společnosti mohou:

- identifikovat problémy
- vyvíjet tlak na řešení těchto problémů
- konstruktivně spolupracovat při řešení těchto problémů s podniky

Média mohou přispět zvyšováním povědomí ohledně dobré a špatné praxe.
Rovnováha mezi minimalizací rizik a maximalizací příležitostí díky transparentnosti a inovacím v sociální oblasti je také základním kamenem iniciativy Enterprise 2020 organizace CSR Europe. Výkonný ředitel CSR Europe, Stefan Crets, proto řekl, že uznání významu této rovnováhy ze strany Evropské komise může být vnímáno evropskými podniky jako přesvědčivý důvod k tomu, aby přijaly principy Enterprise 2020 za své.

Souvislost mezi Enterprise 2020 a CSR strategií Evropské unie byla přímo zmíněna i Evropskou komisí, která je připravena podílet se na zhodnocení výsledků, kterých dosáhne tato iniciativa a na určení dalších kroků.