Hotel Happy Star, Znojemsko a Podyjí je ideální kombinace pro firemní akce

Rozhovor s Martinem Herzigem, ředitelem hotelu Happy Star

Martin Herzig vystudoval VŠE v Praze a již devátým rokem řídí Hotel Happy Star, rodinný podnik vybudovaný v roce 2005 na zelené louce. Je ženatý a má 2 krásné děti. Kromě práce a rodiny se snaží volný čas věnovat i svým koníčkům, což je cyklistika v NP Podyjí a digitální fotografie.

Martin Herzig

Co vás přivedlo k podnikání v oboru hotelnictví? Změnilo se od doby vašich začátků hodně?

Začít podnikat v oboru hotelnictví bylo rozhodnutí naší rodiny, v gastronomii jsme podnikali už v dřívějších letech a postavit hotel rodinného typu nám přišlo jako správné rozhodnutí. Tvrdím, že i když je nyní situace v oboru zcela jiná než na začátku našeho podnikání, tak že rozhodnutí to bylo šťastné. Pokud se týče změn, tak ty asi vidí všichni kolem: klienti preferují spíše kvalitní ubytovací kapacity s wellness, což je pro nás dobře, na to jsme právě kompletně vybaveni. Všeobecná situace v ČR je taková, že je zde přeubytováno, do toho dosud nedoznělá hospodářská krize a existence portálů levného nakupování, to je výzva dneška, s tím se musíme prostě vypořádat. Čím jiným než kvalitou služeb.

Proč právě Šťastná hvězda?

Ano, obligátní otázka. Tento název byl motivován základní myšlenkou projektu – ať se u nás všichni hosté – hlava nehlava – cítí jako na „šťastné hvězdě“! No a protože navíc ležíme v bezprostřední blízkosti hranic s Dolním Rakouskem a počítali jsme obecně i se zahraniční klientelou, splňuje Happy Star i mezinárodní srozumitelnost.

Pro koho je vaše zařízení určeno?

Pro lidi :-). Ale vážně. Je pro všechny, kteří si nás najdou. Nesoustředíme se v dnešní době na určitou klientelu. Jsme samozřejmě rádi jak za každého individuálního klienta, který zde přespí 1 noc, tak za každou firmu, která u nás uspořádá třeba i malou akci. Tím nechci říci, že máme problém s vytížeností, ale to, že si vážíme každého zákazníka stejně, a to maximálně. Přes léto využívají náš hotel zejména rodiny na letní dovolené a cykloturisté, na jaře a na podzim převažují zase firmy a jejich firemní akce, které jsme stejně tak jako svatby schopni zabezpečit od A do Z.

Jak velké prostory nabízí hotel pro ubytování a firemní akce? Na základě čeho jste se rozhodovali o jejich uspořádání?

Pokud se týče ubytovacích kapacit, nabízí náš hotel celkem 27 pokojů, tj. 54 pevných lůžek s možností až 17 přistýlek. Pro firmy (a nejen pro ně) jsou k dispozici 2 školící salonky pro 60 resp. 30 osob. Veškeré prostory v hotelu jsme projektovali tak, aby se u nás zákazník cítil co nejpříjemněji, pohodlně a pohodově.

Kde jste se inspiroval pro složení služeb vašeho hotelu, jejich kvalitu a zaměření?

Už v roce 2003, když se náš hotel začal stavět, jsme věděli, že chceme mít co nejširší nabídku služeb poskytovaných v co nejvyšší kvalitě, abychom zákazníka nutili „opouštět“ náš hotel s myšlenkou: sem se ještě určitě vrátíme. Už před deseti lety platilo (a dnes platí dvojnásob), že kdo nemá wellness s bazénem a relaxační zázemí k tomu, tak nejede v hlavním pelotonu, tak říkajíc.

V čem hlavním se lišíte od ostatních podobných zařízení v Čechách a na Moravě?

Otázka je to trošku záludná, jednak sotva vymyslíte něco převratného, abyste se „zásadně“ lišil a tudy proto cesta nevede. Prostě to, co děláte, musíte dělat s poctivou snahou udělat všechno pro svého zákazníka právě v tom segmentu, který provozujete. Jestli to děláte dobře, to poznáte na tom, jestli k vám lidé přijedou, jestli vás po svém pobytu pochválí, no a konečně, jestli se vrátí příště zase k vám.

Já tvrdím následující – postavit krásný hotel umí v dnešní době každý, kdo přijde k penězům a někdo fikanější dokonce i bez peněz, třeba pomocí evropských dotací (po těch jsme nesahali). Ale slušně potom hotel naplnit a tím vydělat na postupnou obnovu interiéru a něco málo i na investice, to už je jiná. No a ta „jiná“ je i náš případ, pokud vás uspokojí tato odpověď. Nebo ještě jinak, ve svém klientovi musíte vidět jedince různých nálad a přání, vyhovět mu jako individualitě a taky pokud možno dřív, než ho to napadne :-)! Není to tak jednoduché, jak se to řekne, na to vemte jed.

Uvádíte, že pro firemní a vzdělávací akce ve vašem hotelu máte připravenu speciální nabídku na využití školicích prostor a také, že pro firmy připravujete malou pozornost jako doplněk akce. Povězte nám o ní.

O firmy se opravdu umíme postarat komplexně. Ubytování, jídlo, prostory na školení, to už je dnes myslím zcela standard. Co asi není standardem všude, je to, že se u nás za školicí prostory a techniku neplatí ani koruna, takže zbude firmě více peněz např. na volnočasové aktivity. Jako pozornost nabízíme dort z naší cukrárny s logem firmy na uvítanou a to taky zcela zdarma. Vězte, že pro většinu firem je to příjemná „maličkost“. Pozitivně překvapit hned na začátku, to je řekněme naše jinakost a podle ohlasů milé překvapení.

Představte nám nějakou zajímavou firemní akci, která ve vašem hotelu proběhla v poslední době.

Každá firemní akce je svým způsobem jedinečná a zajímavá, také je pravda, že firmy v poslední době moc neutrácí, ale to je dáno dobou. Já osobně považuji za zajímavou firemní akci každou, ze které nám přijde pozitivní zpětná vazba a nechci se samochválit, ale těch pozitivních je drtivá většina a to mě velmi těší.

Řekněte nám více o obci Hnanice, v níž se hotel nachází, a jejím okolí.

Obec Hnanice leží 8 km jižně od Znojma, na samé hranici s Rakouskem. Před listopadem 1989 se sem ani moc nesmělo, kdežto dnes je obec vyhlášená jako vinařská lokalita s výbornou pověstí zdejších vinařů. Je tu vedle našeho hotelu ještě několik pěkných penzionů. I těm se začíná dařit a není se co divit. Za humny leží totiž zajímavé Dolní Rakousko, ale hlavně, co by kamenem dohodil, úžasný Národní park Podyjí se svým neuvěřitelným kaňonem řeky Dyje od Vranova ke Znojmu. To je ten místní poklad největší. Jedno jestli pěšky jako turista, či na kole jako cyklista, může se náš host po pětistech metrech ponořit do tohoto přírodního, dovolím si říct, zázraku.

Co mohou u vás návštěvníci dělat, když zrovna nemají školení nebo nějakou oslavu, či se nevypraví do některé z nabídek, které jste zmínil?

Jak už jsem uvedl, snažíme se zákazníkům nabídnout širokou paletu služeb. Populární je stále krytý bazén s vířivkou, dále mohou ve wellness centru využít saunu, infrasaunu, hydromasážní vanu, bylinnou parní lázeň, dětský koutek, tenisový a beach volejbalový kurt a bowling. Pokud je někdo od přírody pohybově méně zanícený, může se svézt na koni, půjčit si čtyřkolku či se nechat rovnou příjemně namasírovat. Ať privátní nebo firemní skupiny si hodně oblíbily naši Hru na degustátory, případně Snoubení vín s pokrmy. Je toho opravdu hodně, vybere si určitě každý.

Jakou vaši gastronomickou specialitu byste doporučil?

Znáte to přece, proti gustu … a tak dále. Osobně bych rád vyzdvihl náš jídelní lístek jako celek. Dlouho jsme na něm pracovali s místním gastronomickým poradcem, šéfkuchařem panem Radkem Tesařem a musím říci, že se povedl (alespoň podle reakcí klientů). U každého u nás vařeného jídla je důležité, aby nebylo odbyté, aby mělo hlavu a patu, aby bylo z čerstvých surovin a aby se vařilo – nepřeháním – s láskou. Potom se můžeme podívat každému zákazníkovi přímo do očí a o to nám jde.

Co plánujete na letošní podzim a do roku 2014?

Rád bych nejprve zmínil, co se už za letošní rok stihlo. Předně – na hotelu Happy Star se nehulí! Po 5 letech jsme prosadili náš hotel jako kompletně nekuřácký. Rozhodnutí to nebylo tak snadné, jak se může zdát, ale výsledkem jsme zcela nadšeni. Těch, kteří tento krok ocenili je jednoznačně víc než těch, kteří nás pro to opustili. O novém jídelním lístku jsem se už zmínil v předchozí odpovědi, dále jsme zapracovali na energetické nezávislosti hotelu investicí do slunečních panelů a tepelných čerpadel.

Podzim bude jako každý rok silný co do množství akcí firem, tak pro ně chceme opět připravit náš hotel v té nejlepší kondici, co se pořádku a úrovně poskytovaných služeb týče. V roce 2014 bychom chtěli zákazníky překvapit určitou novinkou, kterou si ale nyní nechám ještě pro sebe. Ostatně, přijeďte se k nám ať už s rodinou či firmou podívat. Na každého, kdo při rezervaci zmíní heslo HRNEWS, bude čekat na recepci malý dárek. Těšíme se na vás!

Váš Martin Herzig

 

Soutěž o víkendový pobyt v Hotelu Happy Star

Pro ty z vás, kteří by se rádi podívali do Hotelu Happy Star osobně, jsme připravili jednoduchou soutěž o 2x víkendový pobyt pro dvě osoby. Do soutěže bude zařazen každý, kdo do 4. října 2013 správně odpoví na níže uvedené tři otázky.

Soutěž již byla ukončena. Výherci se stali pan Jan B. ze společnosti Sanmina a paní Jitka L. ze společnosti EUROVIA. Gratulujeme!