Školicí středisko HPE spouští své digitální předplatné pro IT vzdělávání

Rozhovor s Renatou Šaštinskou, manažerkou vzdělávání v HPE Education Services

Školicí centrum HPE si již pět let v řadě drží prvenství v oblasti vzdělávání podle žebříčku globální informační a poradenské společnosti IDC. Celosvětově disponuje 90 vzdělávacími středisky, elektronickými systémy pro řízení vzdělávání, více než 500 tradičními a několika sty elektronickými školeními pro samostudium i studium ve virtuální třídě. Ve spolupráci s třetími stranami je nabídka vzdělávacích služeb ještě širší.

V rozhovoru s manažerkou vzdělávání Renatou Šaštinskou jsme diskutovali o digitálním předplatném – novém formátu online technologického vzdělávání, které nejen šetří čas a peníze, ale zároveň poskytuje rychlou pomoc při řešení ad hoc úkolů a náhlých situací.

Renata Šaštinská, HPE Education

Co je v HPE nového?

Asi největší novinkou z pohledu vlastního technologického vývoje je naše nové vysoce inteligentní úložiště pro běh podnikových aplikací HPE Primera, které jsme představili v loňském roce. Představuje razantní zefektivnění práce s daty a jeho hlavní výhodou je zásadní zjednodušení samotné platformy i vlastního obchodního modelu. Řešení je postaveno na automatizovaném nastavování, integrované správě bez potřeby externích nástrojů, nepřetržité redukci dat, předvídatelných aktualizacích, a především špičkovému prediktivnímu nástroji Infosight, který neustále kontroluje stav systému a díky umělé inteligenci ho také sám „léčí“.

V oblasti technologického vzdělávání se zase stále častěji setkáváme s rostoucími požadavky klientů na více individualizovaný obsah vzdělávání a také tlak na výběr kvalitních lektorů. Obojímu se snažíme přizpůsobit.

Individuální formou vzdělávání, kterou jste nově spustili, je také vaše digitální předplatné. Můžete jej představit?

Jedná se o službu, která umožňuje získat výhodné předplatné a přístup do naší nové e-learningové platformy HPE Digital Learner. Předplatné je vždy na rok a k dispozici jsou tři balíčky (Bronz, Silver a Gold), které se liší rozsahem nabízených služeb. Balíček si mohou předplatit jak jednotlivci, tak celé skupiny a všechny pak stejnou měrou umožňují přístup k jakémukoliv HPE e-learning školení, virtuálním labům, post-training checks či komunitám, včetně opakování určitého školení v případě potřeby. Oproti verzi Bronz má Silver navíc možnost přístupu k webinářům a dalším třem blokům různých školení (Technology, Productivity, Business skills). Jedná se především o kurzy, které nabízíme v rámci našich partnerských vztahů se třetími stranami, zatímco v základní verzi Bronz jsou nabízeny primárně kurzy k HPE produktům. Připravovaná verze Gold zahrnuje navíc neomezený výběr virtuálních školení pro registrovaného účastníka.

Přehled služeb HPE Digital Learner

Jaké plynou pro účastníka výhody z využívání předplatného oproti tradičnímu školení v učebně?

Digitální předplatné umožňuje klientům rychleji nabýt znalosti z určitého oboru ve srovnání s klasickým prezenčním školením. Náklady na vzdělávání jsou přitom ve výsledku podstatně nižší a sami účastníci – předplatitelé si mohou maximálně přizpůsobit skladbu samostatné výuky. Reflektujeme tedy tímto zmiňovaný požadavek na individuální vzdělávání, se kterým se poslední dobou hodně setkáváme. Informace jsou zároveň dostupné prakticky kdykoliv a na pár kliknutí. Zároveň jsou i podklady v e-learningu průběžně aktualizované, takže se nemůže stát, že by byl výukový materiál třeba dva roky starý.

Kdy zvážit předplatné namísto klasického kurzu v učebně, případně jiného formátu výuky?

Určitě v situacích, kdy máme například v rámci firmy specialisty v různých fázích pokročilosti v dané problematice a není možné je jednoduše vyslat na jedno školení, které má obsah víceméně daný. Občas se tak děje a sám lektor se dostává do nelehké situace, kdy třeba na středně pokročilém kurzu musí část zkušenějších účastníků „zabavit“ úkoly navíc, nebo naopak problematiku vysvětlovat více do detailu, pokud jde o začátečníky.

HPE Digital Learner je zároveň ideální pro firmy, které si už z povahy práce nemohou dovolit vyslat naráz např. tři pracovníky service desku na školení, navíc třeba přes půl republiky. Individuální školení by naopak bylo v takové situaci drahé a komplikované.

Do třetice je tento model vhodný také v situaci, kdy firma potřebuje řešit různé technické ad hoc úkoly, avšak její odborníci nemají natolik detailní přehled v problematice a potřebují rychle získat řešení. Platforma totiž funguje do jisté míry jako přehledná elektronická „učebnice“, ve které můžete listovat tématy a jednoduše získat odpovědi na otázky, které vás zrovna zajímají.

Mají předplatitelé možnost zároveň i přímé konzultace s lektorem?

Součástí každého balíčku je možnost konzultace jakéhokoliv problému či nejasností s lektorem, a to přímo v průběhu e-learning kurzu formou chatu. Zároveň platforma pomáhá propojovat komunity odborníků, umožňuje dotazy konzultovat společně a sdílet zkušenosti.

Je možné získat přístup do této vzdělávací platformy na zkoušku?

Ano. K dispozici je třídenní zkušební verze, kde je možné projít si veškeré programy a materiály, které jsou k dispozici. Součástí zkušební verze není pouze přístup do virtuálních labů, představu o službě si však každý zájemce snadno udělá i bez toho.

Vyzkoušejte digitální předplatné

Bavíme se o distančním vzdělávání, nicméně HPE dlouhodobě klade důraz zároveň na zkvalitňování svého školicího zázemí. Vnímáte i do budoucna stabilní zájem o prezenční výuku?

Češi jsou poměrně tradiční, proto u nás stále výrazně převažuje zájem o prezenční výuku nad distančními formami vzdělávání. Naše školicí centrum prošlo v minulém roce technickými úpravami. V tuto chvíli máme celkem 6 učeben, největší s kapacitou až 20 lidí, které jsme nově vybavili technologiemi a nadále se snažíme reflektovat představy účastníků, které získáváme z jejich zpětné vazby po kurzech. Maximálně se snažíme a nadále se budeme snažit o to, abychom dokázali poskytnout stejně vysokou úroveň vzdělávání jak v té zažité prezenční formě, tak i v té digitální.

Jaké máte plány v letošním roce?

Zlepšování našich služeb a prostředí pro zákazníky ve všech možných ohledech je naším plánem i letos. Zavedli jsme zároveň průběžné interní hodnocení lektorů, které vybíráme pro další spolupráci výhradně na základě zpětné vazby klientů a účastníků. Vnímáme, že právě lektor je vizitkou celého kurzu nebo programu. Postupně se také rozrůstá a mění naše portfolio školení, v jehož rámci nabízíme nejen nové kurzy na HPE produkty, ale například také školení na projektové řízení, např. stále školíme ITIL, Prince, DevOps, přidali jsme i Lean Six Sigma a pár dalších novinek. Hodláme navíc dále rozvíjet platformu digitálního předplatného, o kterou je v současné situaci velký zájem. Novinek a dalších plánů do budoucna je tedy více než dost.