4 kroky k loajálnějším zaměstnancům

Chcete-li mít dlouhodobě loajální zaměstnance, nesoustřeďte se jen na jejich finanční ohodnocení. Dejte jim smysluplné role.

- Pomozte jim najít smysl. Při pohovoru se například zeptejte, co by dotyčný dělal, kdyby již měl všechny peníze, které potřebuje. Vysvětlujte zaměstnancům, proč jsou jejich role zásadní a jak zapadají do celkového kontextu firmy.

- Poskytujte zpětnou vazbu. Dělejte to pravidelně, čestně a s ohleduplností.

- Nabízejte profesionální rozvoj. Uvažujte o širší kariéře svých lidí. Zajímejte se, čemu se chtějí učit. Lidé chtějí vědět, kam směřují a že jim pomůžete, aby se tam dostali.

- Poděkujte. Týká se to vnitřního i vnějšího uznání. Znovu tím potvrdíte, že uznáváte jejich roli. Jednoduché písemné nebo slovní poděkování spolu s vhodnou odměnou může udělat hodně.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review