Firmy roztáhly křídla. Létají za byznysem opět za oceán a poukazy na letenky dávají jako benefit

Na každé jednání on-line prostředí nestačí, ukázaly pandemické roky. Firmy tak definitivně přestaly odkládat mezinárodní služební cesty. Podle dat cestovní společnosti ASIANA, která zastřešuje letenkový portál Letuška.cz, oproti loňsku posílila frekvence firemních cest na dvojnásobek a každým měsícem vzrůstá o 15 procent. Roste také zájem firem o poukazy na letenky, kterými odměňují své zaměstnance.

Firmy loni a předloni cestovaly historicky nejméně. Markantní část mezinárodních schůzek se kvůli pandemii přesunula do virtuálního prostředí. Záhy se ale ukázalo osobní jednání pro obchod a jeho realizaci často jako nezbytné. Letos se proto firmy již po světě rozlétly. Novinkou je, že zejména pro delší letecké cesty volí komfortnější místa v letadlech, usazují své zaměstnance do sedadel v business i first class.

„Firmy teď častěji než dříve volí pro cesty kvalitní cestovní podmínky. Počet prodaných letenek je sice nižší než před covidem, ale finanční prostředky jsou více soustředěny do pohodlí. Nejčastěji tato místa kupují firmy v letadlech do USA nebo do Asie,“ říká Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz. Ta je jak největším prodejcem letenek, ale i nejčastějším komplexním servisním partnerem pro letecké cestování firem, sportovních asociací a významných ekonomických skupin v Česku. Podle tohoto portálu jsou TOP byznys destinace Londýn, Paříž, Frankfurt, Vídeň, New York, Amsterdam, Mnichov, Brusel a Curych.

Létání jako firemní benefit

Letenky firmy ale nevyužívají jen k cestám za byznysem. Jsou čím dál populárnějším zaměstnaneckým benefitem. Ty totiž jdou ruku v ruce se současnou napjatou situací na pracovním trhu v Česku, kdy se firmy snaží udržet své nejlepší lidi a nové nalákat. To se odráží nejen v růstu platů, ale právě v nepřeberném množství firemních bonusů. Jedním z těch využívaných a vítaných jsou tak poukazy na letenky, u kterých si až příjemce volí kam a kdy poletí.

„Měsíčně vystavíme poukazy na letenky firmám za několik stovek tisíc korun, většina z nich je směrována právě jako firemní benefit. Výjimkou nejsou poukazy na lety za 20 tisíc korun. Zaměstnavatelé se snaží o bonusy s přidanou hodnotou a tou letenka zážitkem a relaxací bezesporu je,“ řekl Josef Trejbal.

V době krize se nezahálelo

Jistý propad cestovního byznysu kvůli COVID-19 se nemohl vyhnout ani společnosti ASIANA, potažmo portálu Letuška.cz. Nicméně tuto dobu využila firma k technologickému vývoji aplikace, která usnadňuje korporátní cestování.

„Měli jsme čas posunout naší unikátní aplikaci MOJELETUSKA.CZ pro firemní klientelu na špičkový nástroj, který na trhu chyběl. Firmy v ní mohou nejen vyhledávat letenky a mají přehled veškerého firemního létání, ale také jim automatizuje schvalovací systémy. O aplikaci je u firem obrovský zájem,“ řekl Josef Trejbal.

Společnost ASIANA v době koronaviru spustila navíc HRshop.cz, nástroj pro řešení firemních teambuildingů, školení a eventů, ve kterém vidí v budoucnu velký potenciál.