Loajalita zaměstnanců není samozřejmost

Každá firma chce mít loajální neboli věrné zaměstnance, kteří pracují na plný a bezchybný výkon a přináší společnosti ziskovost. Pokud takové lidi společnost má, je to velká výhra.

Většina firem investuje do svých zaměstnanců nemalé finanční prostředky ať už na zaškolení, zapracování, tak na rozvoj znalostí a schopností zaměstnanců.

Firma Volvo Truck na oblast vzdělávání velmi dbá, což se projevuje jako značná výhoda při hledání nových lidí. Často u přijímacích pohovorů slýchám, když se ptám na důvod odchodu od současného zaměstnavatele, že uchazeči už dlouho nebyli na školení, současného zaměstnavatele nezajímá jejich profesní rozvoj, neznají nejnovější trendy a postupy.

Zaměstnanci sami od sebe naši firmu neopouští a z těch mála lidí, kteří se rozhodli pro změnu zaměstnavatele se mi mnoho ozývá zpět s tím, že by se chtěli vrátit. To je pro nás skvělá vizitka a říkám to všem, kteří se rozhodují od nás odejít, při výstupním pohovoru.

Pro naši firmu jsou důležití loajální, ale zároveň také motivovaní zaměstnanci. Loajální zaměstnanec může být věrný firmě proto, že si je vědom, že na něho s jeho pracovním výkonem nikde nečekají, a proto nechce žádnou změnu. Pro naši firmu jsou důležití loajální, ale zároveň také motivovaní zaměstnanci, kteří vědí, co se od nich očekává a proč.

Loajální a motivovaný zaměstnanec znamená spokojený zaměstnanec, spokojený zaměstnanec chodí do zaměstnání rád a to se samozřejmě odráží na náladě mezi kolegy a celkovém pracovním klimatu a výkonu.