Firma má problémy s udržením růstu. Pokud se rozhodne zaměřit na to, jak to souvisí se zaměstnanci, může dojít k následujícímu. Zvýší-li jejich motivaci, zároveň sníží fluktuaci, zvýší spokojenost zákazníků a nakonec si připíše na účet vysněný vyšší zisk. Takový názor zastávají alespoň odborníci z mezinárodní poradenské a outsourcingové firmy v oblasti lidských zdrojů Hewitt Associates. Navíc se domnívají, že vysokou motivaci zaměstnanců dokáží v podobě vyšší návratnosti ocenit i akcionáři. Dosavadní výzkumy této společnosti hovoří o tom, že motivace zaměstnanců může ovlivnit až pětinu růstu tržeb.
I když se firmě podaří najít, zaměstnat a udržet si motivované zaměstnance, stále němá vyhráno. Důležité je totiž, aby byli motivovaní správným směrem, tj. vyznávali stejné cíle, hodnoty a vize jako daná společnost a její vedení. V odborných kruzích se v této souvislosti hovoří o druhé vlně války o talenty. První část globální války o talenty začala již před několika lety a zvítězil v ní ten, kdo získal ty nejlepší. V druhém kole ale může zvítězit jen ten, kdo získá nejlepší z nejlepších – lidi, kteří dokáží efektivně pracovat a hlavně pochopí hodnotové směřování svého zaměstnavatele.
-kk-