Na co se ptát při stay interview?

Ilustrační snímek

Vedle přijímacích pohovorů probíhají ve firmách stále častěji také výstupní pohovory, když zaměstnanci odcházejí. Mezi tím, než zaměstnanec přijde a odejde, pak zbývá prostor na pohovory, jejichž smyslem je zjišťovat míru spokojenosti a angažovanosti zaměstnance a předejít jeho odchodu. Tento druh pohovorů označuje anglický termín stay interview.

Pohovory by měly probíhat mezi čtyřma očima a zaměřit se nejen na nižší pozice, ale i na manažery. Cílem není řešit výkonnost, ale ukázat zaměstnancům, že mají pro svého zaměstnavatele velkou hodnotu. Základní otázka zní: "Co můžeme udělat pro to, abyste u nás zůstali?"

Další otázky, které by měly zaznít při stay interview, shrnul server Recruiter.com:

  • Proč zůstáváte u naší firmy?

  • Co se vám nejvíce a nejméně líbí na vaší práci?

  • Můžete uvést konkrétní důvody, které by vás mohly přimět k odchodu?

  • Můžete na své současné pozici plně využít svůj talent?

  • Co všechno jste se od nástupu do firmy naučili?

  • Co dalšího byste se chtěli naučit například v tomto roce?

  • Co byste rádi na své práci změnili? Tým? Oddělení?

  • Uvažovali jste někdy o odchodu? Co bylo příčinou? Byla tato příčina odstraněna?

  • Jak si představujete svou práci snů? Jak vám můžeme pomoci se k ní přiblížit?

  • Poskytujeme vám dostatečnou podporu pro vaše kariérní cíle?

  • Dokážeme vaši práci dostatečně ocenit? Jakou forma ocenění by pro vás byla smysluplná?

  • Která část vaší práce je pro vás největší a nejmenší výzvou?

  • Máte pocit, že jste ideální člověk pro svou práci, nebo byste se lépe cítili v jiné roli?

-kk-

Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com

Články v sérii

Aktuální

K čemu slouží Stay interview?

Aktuální

Na co se ptát při stay interview?