V soukromém sektoru USA stále vede zájem o bonusy za dobře vykonanou práci vyplácené v hotovosti. Vyplývá to z výzkumu organizace WorldatWork a společnosti Vivient Consulting. 80 procent zkoumaných firem má alespoň jeden krátkodobý bonusový plán a každá desátá firma vyplácí bonusy za dobrou práci a výkonnost.
Firmy věnují na krátkodobé bonusové plány od dvou do dvanácti procent svých rozpočtů. 52 procent s těmito plány má pouze jeden plán, zbývající dokonce dva nebo více. 33 procent se chystá své plány upravit nebo přidat další.
Krátkodobé finanční bonusy pomáhají zaměstnancům dosahovat důležitých cílů, slouží jako odměna a nástroj zvyšování produktivity. I když jsou však krátkodobé bonusové plány efektivní, jejich zavádění se neobejde bez překážek. Bez jasných pravidel je mohou zaměstnanci začít nárokovat, nebudou-li rozumět firemní politice, cílům firmy a roli, kterou hrají v jejich dosahování. Klíčem k úspěšným krátkodobým bonusovým plánům je tedy jasná komunikace a politika.
-kk-