Podle nedávného amerického průzkumu stojí 42 % firem nahrazení pracovníka dvojnásobek jeho ročního platu, což je způsobené náklady na vyhledání a vyškolení pracovníka, přerušení kontaktů a ztrátou produktivity. Podle 26 % firem je to dokonce trojnásobek. Proto se podle mnoho HR odborníků považuje získání pracovníka za důležité, ale jeho udržení za klíčové. Zde je několik možností, jak udržet pracovníky, které mnoho nestojí:
- Zaměstnávejte pracovníky tam, kde žijí. Farmaceutická firma CVS například umožňuje starším pracovníkům pracovat v zimním období na jihu USA, kam odchází ze severních států za teplem.
- Buďte s pracovníky v kontaktu. Firmy identifikují problémy prostřednictvím hloubkových rozhovorů se zaměstnanci, a tak mohou včas reagovat na jejich výhrady.
- Představte svého mazlíčka. Majitel firmy A2L Technologies Larry Schmaltz chodil například od roku 1995 do práce se svým psem. Když se jeho firma stěhovala do nové vlastní budovy v roce 2002, jako prezident a CEO upravil její plány o „psí vchod“ a oplocený dvorek. Všiml si, že když přijímal jednoho z prvních pracovníků, přišla řeč i na jejich psy. Vyzval ho, aby ho vzal do práce jako on a od té doby mohou všichni zaměstnanci vodit do práce své miláčky. Dnes má jistotu, že díky psům budou jeho pracovníci mnohem věrnější.
-jh-