Jednou ze základních výzev, kterým firmy čelí, je umět přilákat a také udržet dobré zaměstnance. V tom jim mohou pomoci plány zaměstnaneckých výhod. Při zavádění těchto plánů je třeba zvažovat celou řadu faktorů.
- Nejprve je třeba se ujistit o tom, že je s cíli a očekáváními plánu zaměstnaneckých výhod seznámeno nejvyšší vedení. Nemáte-li dosud určené cíle, začněte právě tím.
- Ujistěte se, že vaše cíle jsou realistické a dosažitelné. V opačném případě by váš plán mohl mít zcela opačný vliv a výrazně poškodit morálku zaměstnanců.
- Nerealizujte cíle bez toho, aniž byste se poradili se zaměstnanci. Je velmi důležité zapojit zaměstnance do vytváření plánu.
- Dále byste se měli ujistit, zda zvolené cíle pomohou dosáhnout celofiremních cílů.
- Po konečném určení cílů je třeba opět komunikovat se zaměstnanci, aby jim plně porozuměli.
- V rámci celého procesu je třeba pracovat s firemní kulturou. Jaká je nyní a jak jí pomůže v rozvoji právě plán zaměstnaneckých výhod?
- Všechny tyto cíle je třeba pravidelně monitorovat a poskytovat zaměstnancům zpětnou vazbu, aby věděli, jak blízko jsou svému cíli.
-kk-