3 legendární náborová videa a jak můžete u zrodu toho dalšího být i vy

Pátý ročník soutěže Recruitment Academy Awards, který vyvrcholí ve čtvrtek 21. listopadu, zahrnuje celou řadu novinek od rozšíření panelu porotců až po novou soutěžní kategorii. Tu největší ale chystá v kategorii Kariérní video roku.

Recruitment Academy Awards 2019

Ve světě vzniklo již několik kariérních videí, která lidem uvízla v paměti. Vzpomeňte si například na průkopnické interaktivní video od společnosti Deloitte, kde očima interního zaměstnance narazíte na 5 pracovních situací a následně čelíte výběru ze třech možných reakcí. Tyto situace byly na míru vybrané tak, aby vypovídaly o firemních hodnotách Deloitte. Kandidát tak rovnou „v akci” zjistil, zda by do kultury Deloitte vůbec zapadl. Celkem originální, co myslíte?

Video Deloitte

Svěží vzduch do kariérních videí přinesl v roce 2015 také Dropbox. Místo typického scénáře, kdy ve videu mluví zaměstnanci o tom, proč se jim ve firmě líbí, zde vystupují muppeti (loutky). Každý muppet byl vytvořený tak, aby byl vzhledem podobný zaměstnanci, kterého ve videu představoval, a přestože komunikovaný obsah byl nejspíš stejný, jako kdyby zde vystupovali sami zaměstnanci, muppeti videu dodali komediální nádech a zvýšili atraktivitu Dropboxu jako zaměstnance.

A z nedávno vzniklých videí stojí za zmínku firemní video Unilever z loňského roku. Video s názvem You are more than your job title (v překladu: Jsi více než tvoje pracovní pozice) sice zastává klasický formát zaměstnanců v prostorách kanceláře mluvících o tom, co mají rádi na jejich práci, jeho zpráva ale měla celkem geniální obsah. Pointou bylo ukázat, že firmě na svých lidech záleží víc než jako pouze na zaměstnancích a vše v podstatě shrnuli v 1 větě: „We put labels on our products not our people” (v překladu „Dáváme značky naším produktům, ne naším lidem”).

Z těchto příkladů vyplývá, že existují videa, která jsou stará několik let a lidé si je stále pamatují, ale také existují videa stará pár měsíců, na které si už nikdo nevzpomene. Recruitment Academy Awards oceňují nadčasová videa, která mají potenciál inspirovat firmy dlouho do budoucna. A letos poprvé můžete dějiny psát i vy.

Během vyhlašovacího galavečera diváci zhlédnou 10 finálových videí (5 za malé firmy, 5 za velké firmy) a následně budou mít sami možnost hlasovat pro to nejlepší. Vítěz People’s Choice bude vyhlášen společně s vítězi pro malé a velké firmy, které vybírala odborná porota. Bude zajímavé sledovat, zda se názor diváků bude shodovat s názorem odborné poroty.

Chcete vědět, jak to dopadne? Vše se odehraje ve čtvrtek 21. listopadu v divadle LaFabrika v Praze. Vstupenky jsou stále v prodeji na GoOut. Buďte u toho!