Co byste měli vědět o náborových testech?

Uchazeči na vedoucí pozice bývají překvapeni, když se po nich vyžaduje test nebo jiný druh posouzení vhodnosti pro pozici. Neměli by být. Podle průzkumu u více než 500 profesionálů HR v USA zvýšilo v posledních pěti letech využití takových testů 60 % firem.

Testy jsou obvykle zaměřeny na kulturní nebo dovednostní kompetence. Co se týče osobnosti nebo pracovního stylu, tvrdí někteří, že nemůžete odpovědět špatně. Pokud jsou vaše odpovědi upřímné a místo nezískáte, znamená to, že pro pozici nejste z nějakého důvodu vhodní.

Uchazeči by tyto testy měli brát vážně i když mohou mít pocit, že nejsou nutné a měli by mít na mysli následující:

- Zkušení manažeři nejsou výjimkou. Vlastně by mělo platit, že čím výše na korporátním žebříčku, tím větší pravděpodobnost, že vznikne potřeba otestovat, jak zapadnete jako osobnost.

- Nebraňte se. Pokud budete dávat najevo nesouhlas s testováním, můžete podstatně snížit své šance místo získat. Vaše reakce napoví potenciálnímu zaměstnavateli například o vašem postoji a toleranci vůči stresu.

- Můžete si i polepšit. Je možné, že dobrý výsledek testu výrazně vylepší vaše skóre.

- Zjistěte podrobnosti. Nebojte se zeptat, jak dlouho bude testování trvat. Pokud bude probíhat telefonicky, zajistěte, aby vás nikdo a nic nevyrušovalo.

- Připravte se. Můžete si zkusit pár testů například na internetu. (personality quiz).

- Neúspěch nemusí znamenat konec. Jistý uchazeč na manažerskou pozici nevyšel v testu příliš dobře. Přesto místo získal, protože během pohovoru byl velmi přesvědčivý.

-av-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal