Desatero náboru v ekonomické recesi

Vytisknout

Řada firem plánuje v letošním roce obnovení náboru. Článek proto přichází s deset prioritami, jak úspěšně najímat zaměstnance v období ekonomického útlumu. 

- Definujte si profil vysoce výkonného chování v rámci obsazované role. Vycházejte ze současných výkonných pracovníků a názorů klíčových podílníků na budoucí vývoj dané role.

- Stanovte realistická kritéria, která uchazeč musí splňovat a další kritéria, která jsou žádoucí.

- Buďte upřímní v tom, co nabízená práce zahrnuje a co nezahrnuje.

- Rozhodnutí o náboru stavte na faktech, nikoli pocitech.

- Používejte psychometrické nástroje ke snížení nákladů na nábor.

- Než začnete inzerovat externě, hledejte mezi současnými zaměstnanci.

- Mějte na paměti, že přijímání tzv. překvalifikovaných uchazečů je jen krátkodobým řešením.

- Vytvořte rychlý proces řízení poptávek.

- Používejte schéma referencí. Vyzvěte zaměstnance, aby šířili vaše nabídky například prostřednictvím sociálních médií.

- Nepřestávejte budovat svou zaměstnavatelskou značku.

-kk-

Řada firem plánuje v letošním roce obnovení náboru. Článek proto přichází s deset prioritami, jak úspěšně najímat zaměstnance v období ekonomického útlumu.

 

- Definujte si profil vysoce výkonného chování v rámci obsazované role. Vycházejte ze současných výkonných pracovníků a názorů klíčových podílníků na budoucí vývoj dané role.

- Stanovte realistická kritéria, která uchazeč musí splňovat a další kritéria, která jsou žádoucí.

- Buďte upřímní v tom, co nabízená práce zahrnuje a co nezahrnuje.

- Rozhodnutí o náboru stavte na faktech, nikoli pocitech.

- Používejte psychometrické nástroje ke snížení nákladů na nábor.

- Než začnete inzerovat externě, hledejte mezi současnými zaměstnanci.

- Mějte na paměti, že přijímání tzv. překvalifikovaných uchazečů je jen krátkodobým řešením.

- Vytvořte rychlý proces řízení poptávek.

- Používejte schéma referencí. Vyzvěte zaměstnance, aby šířili vaše nabídky například prostřednictvím sociálních médií.

- Nepřestávejte budovat svou zaměstnavatelskou značku.

-kk-

Zdroj: Changeboard - informace ze světa personalistiky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Changeboard
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace