Desatero využití sociálních médií k náboru zaměstnanců

Sociální média dokáží zlidštit firmy a zapojit potenciální zaměstnance lépe než mnohá tradiční náborová média. Server CareerBuilder sestavil 10 doporučení pro využití sociálních médií při náboru.

- Stanovte si cíl. Vytvoření strategie je klíčové pro každou obchodní iniciativu. Než se proto ponoříte do sociálních médií, zeptejte se sami sebe, zda je vaším cílem budování značky a povědomí o vás, získávání uchazečů, komunikace s uchazeči a klienty a také angažování zaměstnanců.

- Vyberte si jedno médium. Nejlepší je začít u jedné webové stránky. Naučte se s ní co nejlépe pracovat, seznamte se se všemi jejími nástrahami a jedinečnými prvky. Budete potřebovat čas a odhodlání, abyste mohli efektivně umisťovat nové materiály, rozvíjet základnu uživatelů atd.

- Řiďte svou on-line pověst. Sociální média jsou záležitostí ústně šířeného marketingu. Sdílejte proto úspěšné příběhy, v nichž budete z pohledu svých zaměstnanců představovat práci ve vaší firmě. Zdůrazněte své jedinečné znalosti a sdílejte s uchazeči užitečné informace, které mohou sdílet s dalšími lidmi.

- Vytvářejte uživatelské zkušenosti. Sociální média vytvářejí otevřený dialog a vztahy mezi lidmi s cílem vybudovat silnou komunitu. Vaší snahou je začít konverzaci a angažovat publikum tak, aby se vracelo zpět.

- Poslouchejte, učte se a zapojujte. Nejdůležitější je vždy poslouchat publikum a poté jednat na základě zjištěných informací. Když si vybudujte důvěru ve své komunitě, budete schopni zapojovat talent do upřímných diskusí o vaší firmě a hodnotách.

- Zvýrazněte specifická pracovní místa. Publikování všech obsazovaných pozic prostřednictvím sociálních médií je dobré, efektivnější však je soustředit se na specifická místa každý týden nebo měsíc. Publikujte více než jen volná místa. Poskytujte informace o firmě či místě z hlediska jedinečnosti hledaných talentů. Pomozte uchazečům pochopit, proč právě práce u vás může být pro ně správnou příležitostí.

- Vizuálně stimulujte. Upoutejte pozornost jednoduchými fotografiemi a videozáznamy, ale i efektnějšími aplikacemi. Zapojte vizuální prvky do všeho, co děláte.

- Zlepšujte své umístění. Zapojení do sociálních médií přirozeně zlepší váš on-line profil ve výsledcích vyhledávačů. Vyhledávače zařazují výsledky vyhledávání podle počtu návštěvníků jednotlivých stránek. Propojíte-li proto svou firmu s populárními sociálními médii, můžete ve vyhledávačích získat lepší pozice.

- Připravte se na změnu. Sociální média jsou na Internetu novinkou. Stránka, která je populární dnes, tak nemusí zítra již nikoho oslovit. Vyhledávejte proto nové stránky a nebojte se testovat neznámé vody.

- Propagujte se. Jakmile se začnete prezentovat v sociálních médiích, začněte to také propagovat. Umístěte odkazy na vaše webové stránky a do podpisu svých e-mailů, zdůrazněte to v marketingových kampaních apod.

-kk-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder