Diskusní skupiny o náboru: Čemu se vyhnout

Ilustrační snímek

Náboráři, kteří hledají nové zaměstnance pro své firmy nebo personální agentury, hojně zakládají diskusní skupiny na sociální síti LinkedIn. Slibují si od toho, že dokáží oslovit relevantní skupiny potenciálních zaměstnanců, kteří momentálně nehledají novou práci nebo by se k jejich nabídkám jinak nedostali. Pouze založit skupinu však nestačí a nestačí ani rozesílat pozvánky do této skupiny na všechny strany. Na nejčastější chyby při zakládání náborových diskusních skupin upozornil blog theundercoverrecruiter.com.

1. Nedávejte své skupině jméno podle názvu vaší společnosti. Pokud nejste světoznámá zaměstnavatelská značka, nikomu to nic neřekne.

2. Nezačínejte diskusemi o konkrétních pracovních nabídkách. Zaměřte se na situaci na trhu, různé novinky apod.

3. Nezapomínejte dávat členům své skupiny jiný důvod k zapojení, než je zájem o práci. Potřebujete oslovit především lidi, kteří práci nehledají.

4. Nerozesílejte hromadné pozvánky, dokud vaše skupina nemá alespoň 50 členů. Začněte se svými spolupracovníky, přáteli a klienty, které osobně znáte.

5. Nezapomínejte svou skupinu řídit – moderovat diskuse a komunikovat se členy například pomocí uvítací zprávy.

6. Neodvracejte se od inspirace ze strany těch, kteří jsou již mistry v tom, co vy teprve rozjíždíte. Přečtete si například případovou studii zde: How To Grow a LinkedIn Group to 35k+ Members.

-kk-

Zdroj: The Undercover Recruiter - populární britský blog věnovaný náboru a rozvoji kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Undercover Recruiter