Image firmy, nebo diskriminace?

Image firmy, nebo diskriminace?

Firmy cíleně budují svou image i prostřednictvím lidských zdrojů. V oblasti obchodu se proto rozmáhá trend přijímání nových zaměstnanců na základě vzhledu. Upřednostňování atraktivních uchazečů o zaměstnání však vede také k mnohým soudním přím.

Atraktivitu svých zaměstnanců vyžadovala například americká maloobchodní společnost **Abercrombie & Fitch**, jejíž manažeři měli za úkol oslovovat atraktivní zákazníky s tím, zda by nechtěli pro společnost pracovat. Cílem této společnosti bylo zaměstnávat jen ty nejatraktivněji působící mladě lidi bílé pleti, což se brzy dostalo do konfliktu s antidiskriminačními zákony. Žalobě hispánských, asijských a černošských uchazečů o zaměstnání nyní tato společnost čelí s argumentem, že nechce nikoho diskriminovat, pouze přijímá ty nejvhodnější představitele své americké značky, kteří „dobře“ vypadají.

Sociologové vědí, že přijímání zaměstnanců na základě vzhledu není žádnou novinkou. Upozorňují však v této souvislosti na aktuální stoupající trend. Problém marketingového prosazování bílého severoevropského štíhlého a zdravého vzhledu spočívá neustále v tom, že všichni lidé nemohou být anglosasové, atleti a mladíci.

**Datum vydání:** VII/2003
Zdroj: HR-next - portál pro odborníky na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR-next