Jak na pasivní uchazeče

Pasivním uchazečem o práci se rozumí člověk, který má zaměstnání a aktivně novou práci nevyhledává. Pokud se mu však naskytne zajímavá nabídka, často sáhne po lepší příležitosti. Zapojení pasivních uchazečů do náborových programů může proto firmám výrazně pomoci při získávání talentů. Kde začít?

- Nehledejte životopisy, ale lidi. Talentovaní lidé jsou většinou již zaměstnaní a nevystavují své životopisy. Nové pracovní příležitosti hledají spíše prostřednictvím svých osobních a profesionálních sítí kontaktů. Začněte na Internetu, ale hledejte konkrétní lidi. Zkuste vyhledávače a zaměřte se například na účastníky významných seminářů a konferencí. Profesionály můžete najít také v on-line komunitách a stále populárnějších sociálních sítích.

- Naplňujte a rozšiřujte svou síť. Hledejte doporučení ve svých sítích kontaktů. Využijte svého členství v různých organizacích a navštěvujte jejich akce. Komunikujte také s bývalými zaměstnanci nebo uchazeči o práci, které můžete získat zpět. Zkuste uspořádat informační seminář ve vaší firmě. Když vyčerpáte své stávající sítě, pusťte se dobudování nových – on-line i offline cestou.

- Definujte a komunikujte své hodnoty. Pro firmy je důležité odlišit se od konkurence. Uchazeči o práci dnes mají mnoho možností, takže je zásadní jim sdělit, proč by měli uvažovat o práci právě u vás. Každá firma by měla pro uchazeče zformulovat své hodnoty, které vycházejí z jejích cílů.

Jak optimalizovat zkušenosti uchazečů v průběhu celého procesu náboru?

- Poskytněte jim dostatečné informace o náboru, firemní kultuře, pracovních povinnostech a kvalifikacích úspěšných uchazečů.

- Vysvětlete jim, proč vaši zaměstnanci pracují a zůstávají ve vaší firmě.

- Poskytujte jim zpětnou vazbu, která je povzbudí.

- Proaktivně odpovídejte na otázku, co můžete konkrétnímu uchazeči nabídnout.

-kk-
Zdroj: Employers Group - Portál pro řízení lidských zdrojů.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Employers Group