Jak vyřešili nábor v Aténách

*Olympijské hry* vznikly ve starověkém Řecku, ale v té podobě, jak je známe, je oživil v roce 1892 baron *Pierre de Coubertin*. *Mezinárodní olympijský výbor* (International Olympic Comittee – IOC) byl založen 1894, je to nevládní organizace zodpovědná za organizaci letních a zimních Olympijských her, vlastní všechna práva na olympijské symboly, vlajku, motto a hymnu. IOC svěřuje organizaci her *Národnímu olympijskému výboru* hostitelské země. Ten pak vytvoří *Organizační výbor* Olympijských her.

Aténský organizační výbor potřeboval přijmout přes 700 administrativních pracovníků, kteří by pracovali ve 20 logistických odděleních, zodpovědných za monitorování, sponzorování, udělování licencí, prodej lístků, provoz, divácké služby, média a ceremonie. Počáteční výzvou, které musel výbor čelit, byl nábor tohoto enormního množství pracovníků. Bylo nutné je přijmout co nejdříve, aby mohly začít přípravy. Výbor měl velmi specifické požadavky na tyto pracovníky – početní dovednosti, pozornost k detailům, verbální dovednosti a vysokou odolnost vůči stresu.

Už v roce 2002 se Organizační výbor v Aténách rozhodl využít Thomasovu mezinárodní Analýzu osobnostního profilu (*Personal Profile Analysis* - PPA) a Analýzu lidské práce (*Human Job Analysis* - HJA) jako součásti náborového procesu. Nejdůležitější byla rychlost a přesnost, a protože PPA trvá pouze sedm minut, mohl výbor prověřit množství kandidátů velmi rychle.
-ba-
Zdroj: UK Recruiter - Rozcestník s odkazy na zdroje pro personalisty i uchazeče o zaměstnání.
Zobrazit přehled článků ze zdroje UK Recruiter