Jste dobrý, ale máte padáka...

Nutnost propuštění zaměstnance představuje náročnou situaci pro všechny zúčastněné. Proto by personalista či manažer odpovědný za rozloučení se zaměstnancem měl vědět, jak se chovat, aby celou situaci propouštěným zbytečně nezhoršoval. Obzvláště by si měl dávat pozor na to, aby nevyřkl jednu z následujících vět:

Jste dobrý pracovník, ale bohužel musíme snižovat stavy.“

Je-li to skutečně pravda a musíte propouštět, řekněte to – ale bez spojitosti s dobrou výkonností zaměstnance. Propouštíte-li ve skutečnosti kvůli špatné výkonnosti, nesnažte se to maskovat snižováním stavů.

Je to pro mne opravdu obtížné.“

Zaměstnance, který právě přišel o zdroj obživy, nijak zvlášť nezajímá, jak špatně se cítíte. Své vlastní pocity a problémy při oznamování výpovědi vynechte.

Nesouhlasím s vámi a řeknu vám proč.“

Někteří zaměstnanci s vámi budou chtít diskutovat o důvodech výpovědi, vy se však do diskusí nepouštějte. Nechte je chvíli vypovídat a jasně jim řekněte, že rozhodnutí již padlo a není o čem diskutovat. Držte se faktů.

Z dlouhodobého hlediska to pro vás může být výhra.“

To sice může být pravda, čerstvě propuštěný zaměstnanec to ale nechce slyšet.

Rozhodli jsme se jít jiným směrem.“

Nehledejte výmluvy a opět se držte faktů – oznamte propuštění stručně a jasně.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com