Kdy oslovit zaměstnance konkurenční firmy s nabídkou?

Ilustrační snímek

Metoda pokus omyl. Tak lze nejlépe charakterizovat postup většiny náborářů při kontaktování potenciálních zaměstnanců, kteří momentálně pracují pro někoho jiného. Myslí si to alespoň uznávaný poradce v oblasti řízení lidských zdrojů a současný profesor managementu na San Francisco State University John Sullivan. V dalším svém článku na serveru ERE.net vysvětluje, že by měli hledat vhodnější dobu, kdy budou oslovení odborníci ochotnější přijmout jejich nabídku. Jedním z takových období je výročí působení v dané firmě.

V období kolem výročí své působnosti u současného zaměstnavatele zaměstnanci často bilancují. Zamýšlejí se nad tím, zda si vybrali správné místo a firmu a zvažují případnou kariérní změnu. Nejčastěji se tak děje po roce, ale i po dvou a po třech letech. S výročním datem se často pojí i hodnocení výkonnosti. Zaměstnanci, kteří se nedočkají očekávaného zvýšení platu nebo povýšení, budou vaši konkurenční nabídku poslouchat o to pozorněji. Navíc se o nich snadno dozvíte na LinkedInu, který automaticky zveřejňuje pracovní výročí a gratulace.

Chcete-li zjistit, kdy bude nejvhodnější čas oslovit talenty, o které máte zájem, ale zatím pracují někde jinde, zaměřte se na následující ukazatele. Zároveň to mohou být důležité signály pro zaměstnavatele, kdy mohou očekávat zvýšený zájem konkurence o své nejlepší lidi.

1. Průměrná doba setrvání na jedné pozici

Prověřte, jak dlouho daný kandidát zůstával u svých předchozích zaměstnavatelů. Oslovte jej dříve, než tato doba uplyne.

2. Hodnocení výkonnosti u současného zaměstnavatele

Zjistěte, kdy probíhá hodnocení výkonnosti u aktuálního zaměstnavatele daného kandidáta. Může to být každoročně ve stejný měsíc nebo například vždy po roce od nástupu. Každopádně to může být vhodná chvíle, kdy se dotyčný bude ze svého hodnocení frustrován.

3. Typická období reflexe

Většina zaměstnanců přemítá o svém životě a práci v den svých narozenin a na Nový rok. Zvláště důležité bývají kulaté narozeniny, ale i řada dalších událostí v rodině, například odchod dětí.

4. Správná chvíle odejít

V životě zaměstnanců dochází k některým stěžejním událostem, které přímo volají po vašem telefonátu s nabídkou práce. Může to být odchod dlouholetého šéfa, ukončení významného projektu,omezování rozpočtů, skandál spojený se současným zaměstnavatelem, neúspěch klíčového produktu, fúze nebo propouštění.

5. Výroční bonus

Pokud člověk, o kterého usilujete, získá u svého současného zaměstnavatel jednorázový výroční bonus a další může očekávat opět až za rok, je pro vás začátek nového roku ideální příležitostí, jak uspět.

6. Aktualizovaný profil na síti LinkedIn

Každá výraznější aktualizace profiluje jasným signálem, že dotyčný bude otevřenější novým pracovním nabídkám.

7. Pracovní výročí

Opět zkuste LinkedIn a budete mít jasný přehled o výročích talentů, které sledujete. Nepromeškejte je.

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net

Články v sérii

Aktuální

Kdy oslovit zaměstnance konkurenční firmy s nabídkou?

Aktuální

Chybí vám talenty? Je to vaše chyba