Kvalita služeb uchazečům se rovná úspěchu v náboru

Každý uchazeč by měl získat zpětnou vazbu přizpůsobenou jeho otázkám a potřebám. Také by mu měla být „prodávána“ pozice na základě jeho vhodnosti pro tuto pozici a s ohledem na potřebné dovednosti a kvalifikace.

Přesto je pro řadu náborářů problém takovou úroveň služeb dodávat. Většina je si vědoma, že ti, jenž jsou ignorováni, odmítnuti jako nedostatečně kvalifikovaní, nebo jiným způsobem odbyti, takové zacházení nezapomenou a nikdy takovou firmu nedoporučí dál, nebo se znovu nezúčastní výběrového řízení.

Jak poskytovat adekvátní služby při velkém počtu přihlášek? Zde je několik tipů:

- Pokud zveřejníte popis pozice, dbejte na přesnou specifikaci. Naneštěstí je většina popisů pozic podána v příliš obecném duchu se záměrem generovat velký počet zájemců. To mohlo být v pořádku v době, kdy nebyla taková technologie a dosah. V současnosti takový přístup vytváří problémy. Většina uchazečů by ráda zvolila pozici, pro kterou by byli vhodní. Jak to ale mohou z obecných informací poznat? Pro většinu pozic není třeba masového marketingu a pak odpadá situace ignorování stovek žadatelů, kteří nejsou vhodní.

- Využívejte lépe a více dostupné technologie. Novodobé nástroje nejsou všelékem, dokáží ale ulehčit práci. Smutnou skutečností zůstává, že tyto komunikační a screeningové nástroje využívá jen zlomek náborářů. Všichni  náboráři by se měli vylepšit v tom ohledu, aby dávali více najevo uchazečům, jak si vedou v průběhu procesu zasíláním pravidelných a včasných aktualizací.

- Vztahy a doporučení klíčem k úspěchu. Využití technologie k rozvoji vztahů a pravidelné komunikaci s vybranou skupinou adeptů je velmi důležité. Spoluutváření požadavků a potřeb touto cestou je skvělým způsobem, jak najít vhodné lidi.

Náboráři by měli více využívat společenské sítě, doporučení, využívat více internet, osobně se setkávat s lidmi a tak budovat důvěru a vztahy s lidmi, kteří mohou být kdykoliv přínosem.

Budování osobních vztahů je pomalá, náročná a drahá záležitost. Společenské sítě toto umožňují mnohem efektivněji a levněji. Volte kvalitu nad kvantitou - pokud vaše pracovní inzerce generuje stovky reakcí, pak děláte něco špatně.

-av-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net