Metodika přiřazování kandidáta k pracovní pozici

Vytisknout

Jako náboráři jsme odměňováni za nalézání kandidátů v co nejkratší možné době, což se trochu podobá obchodování s ojetými auty.

Pokud nalezneme výjimečné osoby a ty chtějí zůstat u firmy dlouho, je to pro všechny velice výhodné. To by mělo pro nás, náboráře, být nejdůležitější. Místo toho se snažíme „zaplácnout místa“ v nejkratší možné době a to je velice krátkozraká filozofie.

Musíme věnovat pozornost přilákání a udržení talentů, které vyhovují potřebám firmy.

„Vhodnost talentů“ je náborová metodika, která se zaměřuje na kvalitu náboru, kdy se náborář ujišťuje, že se osoba opravdu hodí pro firmu a naopak.

Je to o tom, umět být realistický ohledně toho, co práce skutečně vyžaduje a co může firma nabídnout. Současná praxe, kterou při náboru provozuje většina firem, je značně odlišná.

Malým příkladem by byla situace, kdy chcete být úspěšným maratonovým běžcem a potřebujete si koupit boty. Nebudete asi hledat pár bot, které budou jen dobře vypadat. Atraktivní, ale nepohodlné boty vám udělají během prvních kilometrů puchýře. Je třeba dát správnou specifikaci toho, co opravdu potřebujete.

Přestože je tento koncept velice prostý, spousta firem předkládá špatné požadavky a podává kandidátům nerealistický, neucelený a nepřesný náhled firemní kultury, pracovní náplně a příležitostí, které ta či ona práce nabízí. Proč to ale dělají? Čeho se bojí?

To, čeho by se měli obávat je nabírat lidi, kteří nejsou pro práci, firmu, či kolektiv vhodní. Zbavování se takovýchto lidí také stojí firmu peníze a energii.

Takže, jak začít s naším konceptem? Zjistěte:

- skutečné faktory, které budou znamenat úspěch v té či oné pozici,

- kulturu ve skupině,

- důležité aspekty kultury ve vaší firmě.

Schůzka náborářů

Je nejdůležitější krok procesu. Zahrnuje zadání kritérií a popis pracovní pozice. Důležité je být realisty ne idealisty.

Vyhledávání kandidátů

Přestože váš cíl je přilákat zájemce, je třeba přilákat jen ty správné lidi. Pečlivou a přesnou definicí požadavků na pozici a příležitosti byste to mohli docílit.

Selekce kandidátů

Kromě zaměření na dovednosti a vlastnosti, které pozice vyžaduje, je dobré seznámit kandidáty s realistickým obrazem firmy a její kultury.

-av-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace