Ne není odpověď

Při výběru klíčových zaměstnanců se zakladatel Eagle Global, Jim Crane, řídí třemi bezpečnými pravidly, jak nalákat nejtalentovanější manažery. V roce 1984 si Jim Crane půjčil peníze od sestry a založil malou přepravní firmu v Houstonu. Dnes je Eagle Global Logistic (EAGL) jednou z nejlepších logistických společností na světě s provozem ve více než 100 zemích a ročním prodejem dosahujícím 2,7 miliard dolarů. Tajemství úspěchu své společnosti shrnuje Jim Crane do tří jednoduchých pravidel:
- Najít nejlepší lidi, jací jsou k dispozici – když společnost expanduje do nového regionu, ptá se 10-15 nejlepších zákazníků, kdo je nejlepší člověk v oboru ve městě. Pak mu Crane zavolá a naléhá, aby se připojil k EAGL. Domluví si osobní setkání, kde přesvědčování pokračuje. Ne nebere jako odpověď.
- Držet je a nenechat je odejít, dokud nejsou v týmu – výjimkou nejsou historky jako ta, že Crane pozval člověka, o kterého usiloval, s jeho manželkou na večeři. Když onen manažer odešel na WC, Crane napsal do jeho šekové knížky pětimístné číslo, ukázal šek manželce a řekl, že jí šek proplatí v okamžiku, když její manžel nastoupí v EAGL.
- Dělat to osobní – většinou je duch podniku nějak oddělený od lidí, kteří ji řídí. Kdyby vůdci uplatňovali osobnější přístup, jako to dělá Crane, mnoho problémů, označovaných jako kulturní, by nemuselo vůbec vzniknout.

-ba-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek