Nechte screening robotům, mají větší hlavu

Screening kandidátů patří mezi nejnáročnější a zároveň nejméně oblíbené úkoly specialistů náboru. Zpravidla bývá hodně časové náročný a vyžaduje také vysokou míru odbornosti při hodnocení uchazečů.

Přečtení životopisu a pohovor s uchazečem již dávno není pro správný výběr dostačující. Firmy, které si to uvědomují, proto kladou větší důraz na předvýběr pomocí screeningu.

Používají nejrůznější psychologické testy a dotazníky, které jim pomáhají odhalit osobnostní charakteristiky uchazečů, posoudit jejich vlastnosti a předpoklady, předvídat výkonnost a motivaci. Případně si najímají externí odborníky, kteří pro ně předvýběr zajistí.

S rozvojem nových technologií na bázi automatizace, umělé inteligence a strojového učení však přichází řada řešení, která mohu výrazně urychlit a zkvalitnit předvýběr uchazečů. Náboráři tak mohou získat větší prostor pro osobní jednání s manažery a s uchazeči, kteří již splňují základní požadovaná kritéria.

Ilustrační snímek

Chcete si přečíst celý článek?
Zajistěte si předplatné zdarma nebo od 58 Kč měsíčně

Pro firmy je cena předplatného od 1490 Kč ročně bez DPH. Pro soukromé osoby a OSVČ za 690 Kč ročně včetně DPH.

Pozor AKCE, do konce roku využijte nabídku 30 dní za 149 Kč. Předplatné můžete ale také získat zdarma.

Nevíte, jak máte dále postupovat? Podívejte se na kompletní podmínky předplatného nebo nás kontaktujte.