Onboarding: Komunikační plán pro první půlrok

Ilustrační snímek

Způsob, jímž firma prostřednictvím HR komunikuje s novými zaměstnanci v prvních týdnech a měsících, je zásadní pro další vzájemné vztahy a výkonnost. Pokud tedy ještě nemáte komunikační plán pro nové zaměstnance, může vám posloužit následující shrnutí doporučení serveru HR Communication. Ten neslouží jen pro  úplné nováčky, kteří přicházejí do firmy. Hodí se i v případech přesunu zaměstnanců do nových rolí.

První den

Sejděte se s novým zaměstnancem a promluvte si o jeho očekáváních, motivaci a základních cílech v nové práci.

První týden a týdny

Na konci prvního týdne si promluvte o tom, co očekáváte vy. Společně sepište záznam o těchto očekáváních a konkrétních cílech pro danou pracovní roli. Zapište také, jak budou měřeny výsledky. V následujících několika týdnech uspořádejte několik neformálních schůzek k diskusi o tom, jak se nováčkům daří.

První tři měsíce

Po třech měsících uspořádejte formálnější setkání za účelem měření domluvených cílů. Mluvte o výkonnosti a ptejte se nováčků na jejich očekávání, která nebyla splněna.

Prvních šest měsíců

V prvních šesti měsících přidělte novým zaměstnancům partnera, který bude jednak jejich kolegou a jednak mentorem. Připravte rozpočet pro tyto partnery, aby mohli brát nové kolegy například občas na oběd a lépe se tak seznámili.  

Jak probíhá prvních šest měsíců zapojování nováčků u vás?

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication